Friday, November 21, 2008

Mak buat baju Ayin...

Warne kegemaran mak tam kan warne hijau kan...
So harus lah, mase hari perkahwina ceera tu, kite sumer wajib pakai baju warne hijau kan..
Cam aku dan adik beradik yg lain, tak ade masalah tuk carik baju kurung..
Berlambak baju kurung kat Tesco kan...
Tapi yg menjadikan masalah ialah, nak caik baju kurung tuk kanak2 yg sebaya cam Ayin ni..
Bile dah habis raye...sure susah nak carik yer...

Sib baik mak aku terror menjahit!!
Mak aku mmg seorg yg hebat...
So, mak aku offer tuk jahit baju kurung Ayin..
Lega aku...

Mak aku ni, setakad jahit baju kurung, tu celah2 gigi dier jer...
Kalau korang nak tau, jahit langsir pun mak aku tau...

Haa... langsir tuk ceera kawin nnt pun, mak aku dah siap kan...
Tantik... kalau tak cayer.. jemputlah dtg umah nnt eeeee....

Tinggal kain jer lum siap!!!

Baju dah siap dah....

Ayin.....ko nak pakai yg mane satu eeee, mase m.tam kawin nnt!!

Hehehehe... yg peliknyer...mak pandai menjahit, tp knp anak2 sorang pun tak reti menjahit eee? knp eeee.... Ohh pening aku nak pikir.... korang pikir lah....

Ahh.... ape nak pening2....senang jer.... MALAS lah jwp nyer.....lallalalalalla

11 comments:

Sue@MamaMaryam said...

hai akak!!! sama la ..mak sy pun pandai jahit bj..anaknya? MALAS..muahahaha.. jahit lurus tu bolehlah gagahkan diri..hurmmm..

erkk en A** sy tu gudboy x kt opis?? ahakss..

cik wanie said...

wah alang,
nie yg x sabar nak tgk alang pakai baju tuk kawin ceera...
maybe wanie pun pakai warna hijau kot,
lalalalalalal...
[blh ker???]
hurm..

nanti kan wanie mesti akn amik gambar ngn alang tau,
jgn nak malu2 plak ok]

Casper a.k.a wifee en.atan said...

baju kurung yg kaler ijo muda bunga kecik2 tu lawo...sesuai ngan ayin yg masih kanak2 tu....

YanDarwisy said...

Betul2 super woman mak akak ni. Sok2 kalau org tanyer, "cantik baju cucunya..pandai org yg jahit" time tulah mak akak sure teranggat vangga. Kasih sayang nenek pd cucu2nya kan...?

atty's said...

beh ar mak..pandai menjait..
ekekek.tak turun lak ilmu tu ye ..pd anak2..

vagg. said...

salam singgahhh. hahaha kemahiran menjahit itu tak semestinya dapat diwarisi ooo. adik beradik saya sume xreti nk menjahit. padahal arwah mak, masa kami kecik.. baju2 kami sume dia yg buat

akma....L said...

hha!! kak bm, org mahir mnjahit ni untung tau. blh wat duit... hehe =)

Ceera said...

dua2 tu la pakai untuk atam kawin, satu hari sabtu, satu lagi hari ahad.. hehehehe

BigMouth said...

Hi Sue... abg A awk tu, ok jer... dont worry..
Best kan kalau mak pandai jahit kan.. boleh lah manje2 ngan mak...!!heheheh..masih mencube tuk carik alasan...hahahaha

BigMouth said...

Hi Wanie... jom ramai2 pakai baju hijau!!sure meletop!! hahaha

Hi Casper... yg tu alang yg pilih...cepat jer mengaku kan, kalau org puji..
Yg bunga besar2 tu, Ayin yg pilih sbb kain tu cam ade lip lap2 sikit, sbb tu die suke...

Hi Yan... ah ah kan.. harap2 lah mase org puji tu, mak alang dengar!! mesti lepas tu, mak alang lebih rajin jahit baju cucu dier...hikhikhik...

BigMouth said...

Hi Atty, dah byk kali lah mak alang ajar.. tp anak2 dier, tak minat pun... teruk kan anak2 ni..

Hi Vagg... alamak, same lah kite...hihihih

Hi Akma...mesti akma pandai menjahit kan... untung lah sape akmal....hehehehe

Atam... ah ah...ok lah...sattle!!