Thursday, November 27, 2008

Cekodok

Mlm ni dah nak balik dah....
Abis nak makan ape..
Hujan2 ni, cam lapar jer kan...

Kali ni, shada pulak jadi chef sbb sera dah balik kuantan, petang tadi..
Sera, tak de, rumah ni..kurang lah riuh nyer...

Shada kate, ape kate kita makan cekodok, nak tak?
Asyik makan nasik jer...boring lah..
Kita masak lah ngan sambal goreng... mesti best..


Aku terus setuju...

Yg tgh tmbuk bwg tu, aku tau..
Aku bukan sj berbakat dlm bab mengacau, tp hebat juga dlm bab menumbuk ni.. hihihihih

Mase aku tgh wat adunan cekodok tu...ajoi tanye aku..

Ajoi: Mama wat ape tu..
Aku: Nak wat cekodok lah..
Ajoi: Mama buat cekodok?
Aku: Ye la... tak nmpk ke?
Ajoi: Mama pandai ke wat cekodok...
Aku: Hoi!!!!
Satu penghinaan tul lah kan...


See, kan mama pandai wat cekodok.. korang kene yakin ngan kehandalan mama yg semulajadi ni....hehehe

Care memakan nyer ialah..
amik sambal goreng...

cicak kan cekodok tu... lebih sikit sambal tu, lebih best!!

Pas tu makan................
hehehehe... lapar ke? Nasib lah eeee....larikkkksssss!!

7 comments:

wanie said...

sedap nye makan cekodok cicah sambal..ni yg terasa nak buat jap gi ni

pesonarose said...

aduhh kecur liur. lagi mau larikksss hehe

ummu_hanis said...

hai alang. nanti jawab tag ummu yek

az1ra said...

tak baik la kak Lang nih..asik n3 makan jerrr..cammana nak diet ni..huhuhu

BigMouth said...

wanie tgh goreng cekodok ke tu? heheheh

hi pesonarose... nak lari mane..meh sini lah...hahahaha

Aduh... kene tag ke ummu... aduh..

Hi Azira...dah lawa dah..nak diet ape lg.. jom lah makan same.. makan ramai2 best tau!!

cik wanie said...

alang,
sedap nyer cekodok tue,
tamba plak kalau ada sambal goreng kan...

hurm,
kalau wanie semua blh dicicah tau,
goreng pisang,ubi keledek,
yummy yummy yummy...
[dah terliur dah nie]

Casper a.k.a wifee en.atan said...

kak lang
cam sedap jer tgk kodok di cicah sambal goreng....adoiii terasa di ujung lidah ku