Monday, November 17, 2008

Aku masak sarapan????

Hari Ahad ni, aku ingat tak nak gi mane2lah...
Nak lepak kat umah jerlah...
Aku sbnrnyer, bercita2 nak kemas umah, cuti2 ni...
Smlm tak jadi sbb mak ajak gi umah cik mah, pas tu ptg lak ajak gi beli brg2 kawin atam...
so bring forward to hari Ahad lah kan....

Dah lame benar aku tak masak sarapan kat umah aku ni..
Ade sbulan lebih kot...
Manetak nyer... tiap2 hari minggu, ade jer hal nyer..
Tak lekat kat umah pun...
So, ari ni, aku masak lah nasi goreng cili api ngan goreng keropok yg ajoi beli mase kat Kelantan ari tu...

Wah, rajin nyer aku... tak sangka kan..
Jarang sekali, urat rajin aku ni ade tau...
Selalunyer, tak taulah kat mane nyorok nyer..
Hari ni, die muncul lak...
Sib baik aku tak mempersia2 kan kemunculan urat rajin aku tu... hahahaha

Ta da... dah siapdah...nasi goreng cili api ni..
Anak2 aku mmg suke nasi goreng ni, sbb aku tak letak sayur..
Kalau dorang makan nasik goreng kat kedai kan, dorang letak sayur, so anak2 aku mesti, terkais2 buang sayur, br boleh makan...
Mama dier masak tak letak sayur pun... tu yg dorang suke tu...

Tgk lah, kerorok ni, ade yg panjang, ade yg pendek kan...
Mule2 aku malas nak potong kopok ni... tp mase tgh goreng tu, die kembang semacam jer kan... cam lucah pulak...hikhikhik... boleh ke?... layan jer lah..
Tu lah yg aku potong setengah tu... sopan lah sikit rupe nyr kan... hahahahaha

Abah,Ajoi, Ajai, Ayin.... makan.....
Susah tul nak ajak dorang ni makan..
Bukan nyer suruh masak, surh makan pun susah...
Huh!! Tertekan aku...

Anak2 aku suke na bersembang mase makan.. ade jer topik yg dorang nak gossip kan...
Kali ni, dorang tak citer pasal mak tam, tp pasal makandak dorang pulak..

Ajai lah yg mulakan..
Mama, mak andak pergi ke Tiara Beach Resort tu?
Entah lah... mak andak kan pregnant...

Ayin:Mak andak kalau pregnant, mesti nak muntah2 kan..
Ajai: Ajoi, ko tau ke, pregnent tu ape?
Ajoi: Tau lah...
Ayin: Mak Andak, kalau pregnent, teruk... lembik jer..
Ajoi: Tak pe lah.. die doalah byk2... supaya, mak andak tak teruk sgt kali ni... Kalau kite doa selalu, pening mak andak mesti boleh hilang...
Ajai/Ayin: Eeeeeeee... Ajoi ni, cam makcik2 pulak kan.. bg nasihat cam tu..
Aku ngan hubby: Emmm, senyum jer lah....
Opp!! Aku tak mungkin senyum jer kan.. harus aku ketawa berbahak2!!! hahahaha!! cam syaitan!!!!

MAMA HEBATLAH...Harus puji deir sendiri... harus bg kata2 semangat tuk diri sendiri... semoga, aku akan lebih rajin, dimasa mendatang...

Tp, harapan hanye tinggal harapan...
Mase aku tgh masak2 tukan... mak aku call da...

Mak: Ira, nak gi tak umah kenduri anak Jamal kawin..
Aku: Kat mane?
Mak: Kat bukit belacan sane..
Aku: Nnt ira call mak balik, ira tanya hubby dulu...
Mak: OK..

Aku tanye hubby aku... hubby aku ckp ok..

Aku call balik mak..

Aku: Mak, nuar ckp, ok..pukul brp eee?
Mak: kul 12
Aku: Aku lah, nnt ira datang
Mak: Time kacih ye Ira... dtg yer...

Sian mak aku ni... siap time kasih bagai ngan aku.. bukan nyer ape, Si Jamal ni, mmg selalu tolong mak aku, kalau mak aku ade wat kenduri ke ape2 majlis lah..
Kalu aku tak bwk mak, susah lah mak kan... lg pun atam kan nak kawin.. so kene lah amik hati org kan.. Kalau kita tak jengok umah orang, org pun tak nak jengok umah kite kan...

So, program tuk kemas umah, perpakse ditunde ke minggu hadapan... bukan salah aku kan....hehehehehe..

19 comments:

atty's said...

dapnya kopok lekor..

Ceera said...

hahahaha.. lawak gile ajoi cakap cam2...

BigMouth said...

Nak sikit ke atty? hehehe... dah abis br bak pelawa kan..hampeh!!

Atam, mmg giler lwk!! Alang pun tak cayer, ajoi ckp cam tu oooo...

BigMouth said...

Nak sikit ke atty? hehehe... dah abis br bak pelawa kan..hampeh!!

Atam, mmg giler lwk!! Alang pun tak cayer, ajoi ckp cam tu oooo...

ummu_hanis said...

eh eh. sama la keje kite. driver utk mak. leh kawan la camni. nanti ummu link alang k. alang link la ummu gak. huhuhu(tak malu). ptg nak bawak mak ummu gi shopping kat tesco. huhu.

BigMouth said...

Hahaha, kelakar lah ummu... senasib lah ni eeee....
ok, nnt alang link kan eeee...

KV said...

hehe..anak2 awak tu mmg suka topik org dewasa la. Mmg kelakar plk dengar pendapat dorang.

chUNk said...

alang..cam best je nasik gorebg cili api tu

nk sket..hik3...

umieadam said...

nmpk sedap menu sarapan tu..
kak BM ni tentu terer masak nih

darling8tabby said...

kelakor lak anak alang nye statement tu...ala2 jujur gittew

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam,
nasi goreng cili padi, favorit tu

cik wanie said...

kelakar lah anak2 akk tue,
hehehehehhe,
mcm mana nanti nak jumpa masa wedding ceera,
malu plak,
wakakakakaka.....

hurm,
nanti kita jumpa yer:)

lieya shayunk said...

eee kopok lekor..
dapnya...ni wat lieya x sbr nk blik umh ni...
lieya org ganu..kopok losong is the best+sedap...klu kak lang duk dkt leh lieya bg skit...lieya study kt n9...

fana said...

cam sedap jek ns goreng tuh...meh la anta skit

juelee said...

tengok kopok lekor tuh terliur saya kak..minta skek

BigMouth said...

Hi chunk... alang suke lah tgk gmbr chunk yg ni...cam rilex jer, all the time.. nak makan nasik goreng eee... meh lah sini, alang masak kan...

Hi Umieadam... belasah jer masak ni.. asal kan ade rupe/rase sikit...kire ok lah tu...hehehe

Hi Beautiful 88, favourit eee.. same lah ngan anak2 alang...gmbr awk cam erra fazira lak kan..

Hi Wanie.. tak sabar gak nak jmpe wanie... tp alang pun pemalu gak ngan org yg tak pernah jumpe...
Wanie, jgan malu tau ari tu... kalau wanie malu,alang lg tak tau nak sembang ape...hehehe

BigMouth said...

Hi lieya..nnt kalau alang singgah trggu, mesti suruh lieya belanje alang makan kopok!! Alang pakse tau!! hahaha... kejam kan...

Fana nak sikit eee.,meh sini alang suap kan... cepat ngaga... aaaaaaaaaa

Julee nak kopok eee..dah habis lah.. nnt alang suruh lieya belanje eee...hehehe

cik wanie said...

alang,
wanie x malu punya org,
x cayer tanya ceera,
dia dah tgk wanie secara live,
lagipun wnaie nie kategori PERAMAH tau,
bak kata ceera,
dgr suara jer tapi bayangnyer x der pun,
hehehehehehhe:)

x sabar nak jumpa alang,
yeah yeah yeah:)

insya-ALLAH,
wanie ada hari sabtu tue dirumah mak alang di cheras:)

BigMouth said...

heheh, baguslah cam tu wanie...alang tunggu ye...
eeeee, tak sabar nyer!!