Tuesday, November 11, 2008

Eeee... Malas lah!!

Dah kul 7mlm dah ni.... harus ke dapur tuk masak Tom Yam...
Byk tul lah dugaan nak masak tomyam ni...
Nak kene basuh pinggan dulu..
Aku kalau nak masak... tak boleh lah ade pinggan mangkuk kat dlm singki..
Aku rimas..
Kalau nak masak, dlm singki, mesti kosong...

Sib baik, kulit udang dah kopek mase kat umah...
Org ramai kan... so harus masak banyak!!!!

Biasa lah.... bahan2 Tomyam kan....

Yg penting kene ade pes ni....
Pes, ape2 pun boleh... janji, cukup asam yner ngan serai... pasti best!!!

Ayin, mase ni tgh majuk ngan mak su dier sbb tuduh dier reply sms kobin!! Padahal, bukan dier yg balas sms tu... Sian anak aku, kene jadi mangsa tuduh!!
Sape yg balas sms Zack U...... tak kan jin lagi kan... huh huh huh!!!
Tp bagus gak, ayin ni majuk... senang jer ajak dier tolong mama dier masak!!
Ayin tolong mama siang sayur kacang ni eeee....

Selalunyer, VP balik awal, tp hari ni..disbbkan nak makan tomyam..dier lalu tunggu smpi malam.
Die pun tolong2 potong sayur... aku tak suruh pun...
Korang tau lah.. org pembawakan ni kan... tetiba jer loya2!! Dah pulak!! Cam tak leh nak makan tom yam lak...Terus jer, VP nak balik... sbb tak tahan bau nyer kot!!!

Tergendala lah pulak aku masak.. sbb nak bye2 dorang....

Bye2 Ca.... nnt dtg lagi tau!!! Hei!! Geram aku ngan ca ni.....

Nak bye2 ca pun, dorang ni sempat nak gedik2 amik gmbr!!
Tp yg lebih2 yg kat tgh tu...
Mentang2 dah glamour skrg ni....hehehehehe
Atam..tak yah lah nak cave muke ko tu...
Same jer dulu ngan skrg.. tak de beza nyer...

Tak lame pas tu, zara n family lak nak balik..
Hei..menjadi jer, zara ni... nak amik gambar jer.. terus wat aksi kelakar dier!!!

Tergendala lagi lah tom yam aku...
Hei...ingat nak makan tomyam ramai2...
Jadi lain lah pulak...
Kalau tau, korang nak balik cepat.. harus masak awak2 tadi kan...

Dorang dah balik, smbug lah masak tu...
kul brp lak nak siap tu...
Abah ko dah lapar dah tu....

Rita... kenal tak udang ni....


Siap pun, tu pun di bantu oleh mak aku...
Aku kan nyer tak leh masak sendiri, tp mak aku ade kan.. harus aku manje2 ngan mak kan...

Ayie, makan!!!
Besar jer mulut aku, panggil dorang makan...
Dorang ni, nak ajak makan pun susah... buka nyer nak suruh masak kan..
Kalau suruh masak... dah tentulah susah kan....

Ode/Ieda ngan mak.....
Kalau dah abis cam tu..mestilah sedap kan...
Rugilah VP ngan Zara/Senget dah balik..
Tak dapat rase tomyam ni....

Ta, aku sajer jer letak udang tu tak tepi sudu tu...
Nak tunjuk bukti, yg udang ko, udah di masak dgn jaya nyer....

Tp sib baik VP ngan Zara balik kan... sbb, cam tak cukup jer tom yam tu....hahahahaha!!!

4 comments:

darling8tabby said...

tomyam udang suksess...nampak mmg sedapp..

Ceera said...

atam tak dapat maan pun.. dapat sisa2 jerk..

MaisOl Elor@ said...

sajok je balik cepat sikit..tau tak cukup tu,i kan beralah orang nye...

BigMouth said...

mama bukan ayin lah tp kaklong


taknak kawan mama lagi