Saturday, November 22, 2008

Beria-ia tul dorang ni...

Aku ngan hubby, dah announce kat anak aku yg, minggu ni nak balik kampung.
Habis, Ayin tak sabar2 dan berkobar2 lah nak balik kampung.
Smpi, kul 1.30 ptg, die dah aku kat office, suruh balik skrg...sbb nak balik kg.

Ayin: Mama, kita balik kg, ari ni kan..
Aku: Ah ah.. ye la kut.. tgk lah, abah nak balik bile..
Ayin: Ayin nak mama balik skrg jgk.. sbb ayin nak balik siang..
Aku: Malam karang kot baru kite balik..
Ayin: Ayin nak balik skrg lah mama.
Aku: Ok lah, kalau cam tu, ayin balik dululah.. Ayin call teksi, pas tu ayin ckp kat org teksi tu, ayin nak pergi umah acik adah...
Ayin: Mama...................!!!
Aku: Abis tu, ayin yg tak sabar snt kan...
Ayin: Ok lah, Ayin tggu mama balik!
Aku: Yes!! Berjaya.... aku menang!! hahahaha

Smpi umah mak, Ajoi,Ajai n Ayin, pun tak sabar nak balik umah dan kemas2 nak balik kg.
Aku ckp, tanye lah abah dulu.. nak balik hari ke, esok..
Anak2 aku terus ckp, nak balik ari ni jugak... malam pun tak pe lah... tolong lah..
Aku ttp cakap, tanyelah abah...

Mase ni lah abah dorang boleh mengambil kesempatan yg ade...
Hahahaha..ketawa syaiton!!!
OK boleh balik mlm ni..tapi ajoi kene mesin badan abah dulu...
Pas tu abah nak tidur dulu, baru lah abah boleh drive mlm nanti..
Cepat jer dorang setuju..

Sampai umah jer, bukak pintu rumah jer.. ajoi terus suruh abah dier tidur, pas tu terus jer masak air, sbb dier tahu abah dier mesti nak minum air panas dan terus jer amik mesin, mesin badan abah dier...
Hahahahaha...berjaya kan hubby aku!! TAHniaH SYG!!!!

Ajai pulak terus jer suruh aku kemas baju...
Aku pun ckp, kali ni mama nak suruh korang sendiri kemas baju masing2..

Ajai :Mama ni dah mule lah nak malas tu..
Aku: Ehhh...tak pernah sekali pun mama suruh korang kemas baju tau...
Baru kali ni jer mama suruh korang kemas..
Mama nak korang belajar berdikari.. boleh kemas baju sendiri..
Baru korang tahu, cam ner susah nak pikir, nak bwk bj ape, brp helai nak bwk...
Cth, biasa nyer kalau mama pack, ade lah bende tertinggal kan korang tau complain jer kan.. kali ni mama nak korang sendiri yg wat..nnt kalau ade tertinggal, korang boleh lah marah diri sendiri.. so mama selamat lah...
Ajai: emmmmmmmmmmmm..tak tau nak jawap ape... (mesti dia menyesal sbb ckp aku malas)
hahahaha..aku menang lagi!!! Aku suka...

See, rajin tul kan ajoi mesin abah dier.... Ajoi kan abang!!! hahaha..

Tp, wlw cam ner pun, aku jgk yg kemas brg.. tak mungkin aku suruh anak2 aku!! hahaha... sajer jer nak ngusik dorang...

Dah...jom balik kg...

5 comments:

vagg. said...

ahahaha pembulis betul la mama ngan abah diorang nihh. korang kijam. korang kijam. saya mewakili ajoi ajai ayin hhahah

atty's said...

wakakaka..alang..budak2..mmg ptt kena buek gitu..ekekeke..

alor alang dah balik kampung..beh nya..balik kg

Casper a.k.a wifee en.atan said...

ho ho ho balik kg....
bestt noooo

Ceera said...

hebat ok kaklang, dapat kenakan dorang...

umieadam said...

heheh nk balik kg punya pasai, anak2 sanggup buat apa sj..
bagus tui la