Friday, November 7, 2008

Apo yg aku suko!!!

Jagung!!! ni lagi lah.... bukan aku jer yang suko.... aku satu family suko makan jagung!!
Dulu nak makan jagung, mane mampu nak beli kan...
Adik beradik aku kan ramai... mak aku lak tak kerje.. ko bayang kan lah, bapak aku sorang jer keje kan...
Tp sib baik, mak aku ni, sgt rajin...
Mak aku ni, sgt pandai menamam... sumer yg die tamam, pasti menjadi...
So, disbb kan itu, mak aku tanam pokok jagung ... dapat lah kitaorg makan jagung!!
Manis beb, jagong mak aku... ye lah... jagung tanam sendiri, pas tu, fresh lak tu kan...
Skrg ni, sumer nyer beli... heheheh, bukan nyer lupe diri...tp, biasalah kan....hahahaha, korang taukan jwpn nyer....
Ni pun, aku suko gak... segala jenis putulah...
putu buluh ke, piring ke.... sumer lah...hahahaha
Kurang2 pun, aku mesti makan 3...hikhikhihk
Buruk lantak tul lah....

Sape suke makan satey????
Aku tak berape sangat lah... tp boleh lah layan..
Dulu, mase aku kecik2 dulu, aku mmg suke sgt makan satey..
Kalau dapat makan satey, huh rase bangga sgtlah..
Rase cam nak tunjuk kat org kg, yg kitaorg dapat makan satey!! Sgt Megah OOOOO!!
Ye laa, dulu kitaorg susah... nak makan satey tu, mcm nak tggu hari raya, setahun sekali beb!!
Malas nak kenang mase lalu... tp, mase lalu tu lah, byk mengajar kite, smpi jd mcm skrg kan...

Makan keropok leko, yg jual kat pasar malam pun aku suko gak!!
Keropok ni, sekeping 10sen jer... selalaunyer, aku beli 2 inggit... singgit aku sorang jer makan, yg selebihnyer, dorang kongsi... huhuh.. buruk nyer perangai kan.... mama sape lah ni...hikhikhik...

Aku suke benar, kalau ayin main2 ngan rambut aku!! Rase cam lalai jer...
Ayin pandai wat tocang rambut..
Nnt ayin tanye aku, mama nak brp ringgit.,?
kalau aku jwp rm 5, die amik byk sikitlah rmbut aku tuk wat dandan, kalau rm 3, lebih sikit lah rambut aku... haaaa cam tu lah.... korang paham tak? Layan jer lah eeeee...
Kengkadang smpi tertidur aku dibuat nyer....


Ni Darwiah... comei kan dier...
Skrg ni, anak2 aku dah ade pengarang jantung baru dorang...
Dulu kan, balik umah opah die jer... cam boring jer kan..
Skrg ni, balik dr sekolah jer... terus berkejar2 carik darwih!!!

Comel kan... besar tul mate die.....
Ajoi suke wat suara pelik, bile nmpak darwish....
Ajai lak... berebut2 ngan ayin nak dokong darwish...
Pendek kate, skrg ni... kehidupan dorang lebih berserilah.... tak lah boring kan...heheheh..

Aku suke lepak ngan anak2 buah aku gak...
Tambahan yang kenet2 ni... geram kan....
Darwish, manje jer ngan aku... kalau nica ade, sure die cemburu......
Nica, dah lame tak jumpe nica kan... nica ingat kat mak lang lagi tak.......

11 comments:

atty's said...

comeynya darwish

Ceera said...

semalam nasib baik atam dapat makan jagung tau.. hehehehe... kalau tak kempunan la atam tengah hampas2 dia..

darling8tabby said...

cute darwish tu..bulat mata dia..

[ LADYKiKi] said...

alang ni suma dia soka.. asal kenyan perut n kenyang... ^_^

sepet a.k.a zack_u said...

kite kecik2 pon comey jugak kan kaklang..ahaks...nada cemburu..huhu!!

mummysyafie said...

kak..kim salam ngan darwish. berkenan sungguh saya ngan dier. nak ciumm..picittt je pipi yang gebu tu

viruspadu said...

ahhhhhhhhhh nica igt mama dia jer

hahahaha

umieadam said...

cumilnya darwin

cik wanie said...

akk nie mkn semua yer,
kalau mcm tue,
nanti birthday akk,
wnaie hadiahkan sebakul jagung manis,
mau x???

kepok leko,
wanie cari kat kelantan @ terengganu,
blh??
hehhehehehehe.....

chomelnyer anak akk nie,
nak picit skit blh

BigMouth said...

Hi Guys... darwish tu mmg coel.. lebih2 lagi tang mata ngan pipi dier kan.. GERAM!!!!

Atam... sib baik alang tinggalkan sikit jagung ko... lame alang tggu ko balik, tak gak smpai!! huh!!

Hi Kiki, betul lah tu... hehehehe

Hah ko no ana... nak nyelit gak ke.. ko kecik2 mata tak bulat cam darwish..
sepet yo!! hahahaah

Andak, tak baik tau.. Nica, meh kat m.lang meh!!

BigMouth said...

Hi Wanie, NAK NAK... hahahah, cam budak kecik kan...