Tuesday, November 11, 2008

Hampeh tul lah.....

Smpi umah mak jer.... mak aku/akak/senget terus jer jerit tgk aku!!!
Aper ke hei nyer....

Aku: Nape mak...
Mak: Laaaa... lauk dah habis lah ira... Nasik pun dah habis..
Aku: Tak pe lah...... ( tp dlm hati... sape yg makan byk ni)
Mak: Mak masak ikan talapia.... Ikan baru.. manis lak tu...nape kau dtg lmbt!!
Aku: Laaaa, ye ke... patut lah abis!!!
Mak: Ko dah makan ke lum...
Aku: Belumlah mak... tak per lah, tak yah risau, ramai org boleh masak kan tuk ira...
Mak: Mak dah tak larat nak masak lagi..
Aku: Tak payah lah mak...Ha... tu, ira ade bwk udang... nak masak ape eee mak?
Mak: Haaaa... masak Tom Yam eee. Tp perencah tak cukup lah pulak..
Aku: Ape yg tak cukup mak!!! Nnt ira gi beli lah..
Mak: Beli lah bwg, bla bla.....
Aku: Nnt ira gi beli lah...
Tp pas tu, aku terus jer jer.... abah... pas ni, abah g beli ikan tu balik!! Ira tak rase tau!!!
Tp ngan nada gurau tau!!
Mak aku/senget/ara... ketawa jer....

Aku tgh sembang2 ngan mak, atam pun balik... die pun ckp belum makan lagi!!
Tak per tam, pas ni kiter gi makan kat Rojak eeee.

Nak tgk citer makan rojak, sile lah ke blog hubby aku!!!
Aku malas nak edit!!!

2 comments:

theotherme said...

takde rezeki..nanti masak udang letak kat blog yekk..

Ceera said...

kesian kita jadik anak tiri kan kaklang.. huhu