Tuesday, February 24, 2009

Tengok abah ku!!

Hari Sabtu lepas, aku balik KCB... (Kg Cheras Baru)
Ye lah... korang kan tau, abah aku tak berape sihat kan...

So, smpi KCB jer... terus jer kitaorg singgah kedai abah!!
Huh!! Abah mmg tak sihat lagi, smpi hari ni...
Mase abah nak salam kitaorg, abah smpi angkat tangan dier dgn menggunakan tgn nyer yg sblh lagi, sbb tgn kanan nyer lemah!!
Hmmm..kecian aku nengok nyer..
Tp, abah ttp, nak ketawa2 dan senyum depan anak2nyer..
Tak nak lah tunjuk, yg dier masih sakit...

Tgk tu, wlw pun dier tak sihat, tp tak nak duduk umah...
Nak keje jugak!!
Kalau dier rehat kat rumah, pun kejap jer..
Pas tu, dier naik balik ke kedai!!
Keng kadang, mak aku tak tau nak wat cam ner...
Mak ckp, cam ner lah tangan abah ko tu nak sihat... br nak sihat sikit, dier nak wat keje balik... Abis cam ner...??

Abah ttp tanye akan anak bongsu nyer...
Ira, ana balik tak minggu ni...
Balik, dier ckp balik..
Haa... elok lah tu...
Abah ttp nak anak bongsu nyer tu...
Sbb tu lah ana, alang tak setuju ko keje kat seremban..
Adalah lebih baik, ko keje kat KL...

Ajoi ngan Ayin, tgh jalan kaki nak balik umah opah nyer....

Abah aku ckp, dah tersusun dah sumer nyer... mak ko yg tolong abah susun barang!!
Sbnrnyer, abah ngan mak aku mmg, tak suke dok diam.. dorang ade jer kerjaan yg nak di buat!!
Mereka ni sgt rajin!!

Wahai adik-beradik ku sumer...
Tahun ni, kita ade plan ke, nak gi mane?
Bwk mak ngan abah gi jen jalan???

7 comments:

nenekrock said...

btl ckpalang tu
abah kita takan tunjukkan yg dia sakit depan ank2nya...tp ngaduh2 kat wife dia kesiankan cmtu..

atty's said...

semoga abah alang cepat sembuh ye

ai said...

Siannya pakcik..tp mmg mcm tu le mak bapak ni tau. Kalau boleh takmo tunjukkan sakit tu kt dpn anak..huhuhu

~memacam benda kat kedai abah alang ni ye? cerek pon ade..kukus pon ade..bestnye..

KV said...

mog abahnya cepat sembuh. Mmg org aktif ni takleh dok diam. Nanti dorang rasa makin sakit lak. Padahal dh sakit gitu patut berehat kan.

Casper a.k.a wifee en.atan said...

alang
tak bawak pok cik noh gi mengurut ker??? cuba la mana tau leh recover...
sedih plak baca n3 ni

Ceera said...

kita gi pantai laaaaaaaa.. mana lagi.. hehe

sepet a.k.a zack_u said...

alamak ai..sodih den baco..huhu!!

ok la..dis week harus balik..

wawawa...bergenang air mate ku...

lalalala~~