Thursday, February 19, 2009

Korang masak ape eee???

Smpi umah jer... kire anak cukup ke tak...
1, 2, 3... ok... cukup!!!

Terus jer ke dapur... masak!!
Bibik dah siap kan bahan...
Aku tinggal nak masak jer...

Aku tak pernah lagi masak ni..
Baru first time aku cube...
Harap2 jadi lah..wlw pun tanpe tpg jagung..
Aku tau lah, tepung jagung tu, just tuk pekat kan kuah nyer...
So tak payah pun tak pe kan...

Dah macam nak jadi kan...

Telur goreng dah siap!!

See, dah siap pun...
Nmpk menyelerakan....
Aku cume masak daging dan telur jer....
Ok lah tu kan... dari tak de!!!

Anak2...jom makan...
Ajoi mmg berselera jer, time makan..
Die mmg dah lapar dah... ye lah.. baru balik sekolah..
Aku mmg lah dah kenyang kan...

Ayin, ckp... mama masak ape ni...
Mama tak pernah masak ni kan...
Cam tau jer aku try resepi baru!!

See, kalau habis cam ni, makne nyer ape...
Lu pikir lah sendiri!!!!
Ayin siap pesan ngan aku... mama, esok masak cam mi lagi eeeee... Ayin nak makan!!!

7 comments:

@}--niEra-- said...

kak,cm sedap jer...share la resepi...leh la...

Miss Moon said...

bahagia nye la bila mak masak anak anak makan sampai habih ...yer tak kak lang . Indah nya perasaan itew

alamanda said...

ala, nak sikit laaaaaa. kite suke tu tau. tengah mood malas masak nih. kita datang umah awak yek. awak tunggu tau.

mummysya said...

sedaplah tu.... nak resepi boleh...

Ceera said...

resepi dari email tu ke? hehehe

pRincESs_N said...

perghh..tliur tgk lauk kak..

Syed Mohd. Aiman said...

akak, tak de tepung jagung.. leh guna tepung gandum..

fungsi tepung jagung untuk pekatkan aje...