Thursday, February 5, 2009

Dinner yg lewat!!

Smlm. cam boring jer duk kat umah...
Aku ajak hubby aku kuar...
Die ckp nak gi mane? Aku ckp, mane2 jer lah...
So, hubby aku ckp. jom lah kite tgk perabot kat Sg buluh... aku ckp, okie sajer..
asal kan kuar...

Aku suruh anak2 aku siapkan kerje sekolah dulu...
Aku kene sebut keje sekolah... sbb korang tau tak, hari tu aku tanye Ayin....

Aku: Ayin, ade ke rumah tak, cikgu bagi?
Ayin: Tak de mama...cikgu tak bagi kerje rumah..
Aku: Haiii!! Cuti lame pun tak de kerje rumah ke?
Ayin: Ah ah..tak de, tp cikgu bagi kerje sekolah...
Aku: Terdiam....GERAM!!! tp ttp tersenyum geli hati tp aku cover jer...!!!
Dlm hari aku, budak ni, kene kan aku jer.... huh!!!

Mlm tu, kita gi lah sg buluh... tgk2, sumer kedai dah tutup! Ingat kedai perabut cam tesco/giant ke, tutup lmbt!! rupe2nyer, paling lewat pun, kul 9mlm dah tutup dah...
So, tak jadi lah...

BTW dah kuar tu, hubby aku nak jmpa customer dier nak collect cheque kat one of the hotel, tp aku lupe lah, hotel mane..... Hubby aku ckp kejap jer... tp, kat sejam gak lah aku tggu kat dlm kete...
Anak2 aku dah mule lah bising.... bingit telinge aku...
Aku ckp, sabar jer lah... tak kan lah mama nak call abah..abah kan jumpe customer.. kite tggu jer lah....

Setelah sejam berlalu...hehehe,cam citer Sang Kancil lak kan... hubby aku pun smpi!!!
So, terus ajak pergi makan...

Aku pun dah nak ngantuk dah..ye lah kan, dah kul 11 mlm dah....

Cepat order... korang nak makan ape?


Ayin smpi tertidur dah.... ngantuk tul dier, tp lapar!! hehehehe


Aku makan nasi goreng paprik!!

Sedap beb!! ye lah...tgh lapar lah katekan..

Hubby aku ner, nasi goreng cili api

Ajoi, sperti biasa lah, TOm Yam campur + nasi putih..

Minuman yg kami order...
2 cwn lagi tak snap!!


Aku, ajoi ngan hubby aku dah licin dah makan, tp, Ajai ngan Ayin nyer order tak dapat2 lagi....


Hik sian anak2 aku, kul 11.30 bru siap order dorang.
Ayin ngan ajai makan chicken chop!!!
Sbb tu lah lmbt....

Happy jer Ayin dapat makan makanan kegemaran dier...


Ajai pun same....
Ajai ala2 dah kenyang sbb td dier kongsi makan nasi ngan aku...
Dlm kul 12 mlm gak, br kitaorg balik umah...
Huh!! Sgt mengantuk!! Tp enjoy!!!!

3 comments:

pRincESs_N said...

wahh..ayin..bdn kecik..selera besa woo...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

best nyer hepi famili..

Mulan said...

suka tgok rambut ayin.. cute..