Monday, February 23, 2009

Jalankan lah aktiviti!!!

Org keliling dah tidur, mase ni lah, kita menjalankan aktivi2 menanam rumput!!
Aku rase, dlm kul 11 mlm kot, mase ni...

Hubby ku sedang menyusun rumut!!

Ajai yg sangat bersemangat menolong abah nyer!!
Ajai ckp ngan aku, dier dah nak berubah...
Tak nak buat hal lagi..
Tak nak marah2 lagi..
Tak nak wat hal lagi!!
Die nak jadi org yg baik!!

Ayin pulak, kumpul plastik.... supaya tidak bersepah!!

Selesai sudah...
Last sekali, jurus lah rumput tu ngan air...
Doa2kan lah, rumput ni tumbuh yer!!
Bukan nyer aku... aku ni bertangan panas...
Kalau tangan sejuk cam mak kau, campak pun dier tumbuh..
Tp, kalau tangan cam aku yg panas ni, walau pun berakar, belum tentu tumbuh nyer!!
So, korang doa2 kan lah...rumput ni tumbuh ngan jaya nyer eeee!!! AMIN!!

Ape??? Aku taulah... mmg tak cukup rumput tu...
Bonet ke tak cukup lah...
Nnt aku gi beli lagi lah...
Rase2nyer kene beli lagi 15o keping, baru boleh full!!!

Ehhh..mane ajoi, dier tak tolong ke?
Aku yer lah... aku dilantik jadi pengarah jer...
Tp, mane ajoi????

Lah...dier main game rupe nyer!!!
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.......

2 comments:

ratna said...

kak..org nursery kat umah saya kata kalau nak tanam rumput karpet kena gambus dulu tanah kasi semut2 semua kuar. pastu jirus racun semut bagi semut mati. kalau tak gitu nanti semut2 tu makan rumput yg akak tanam tu. nanti rumput yg akak tanam tu mati pulak. pastu letak tanah kaler hitam dan mampatkan..pastu baru letak rumput karpet.

kami buat mcm tu..alhamdulillah rumput kami okay.. pastu husband saya ada beli baja rumput tau..murah jer baja tu..rumput kami subur sgt naik..

tp kami pakai rumput karpet yg biasa2 tu jer..yg kasar2 tu..bukan yg jenis halus2 tu.. sbb org nursery tu kata kalau yg halus2 tu kalau tak pandai jaga dia naik tak sekata..sana naik..situ bantut..jd tak cantik nanti..

panjang penjelasan saya... harap membantu.

Riza said...

hehehehe... at last aktiviti menanam rumput terlaksana juga..... teringat rumput leha yang nak ditanam kat belakang dicuri dengan nazaria leha ... Sampai sekarang terbantut projek untuk belakang.... Entah bila AR Johari nak meneruskan aktivitinya... SKYLITE pun tak terpasang2 sampai sekarang...... hujan basah aje deck tu....