Monday, October 13, 2008

Tak de ke org nak jemput aku g open House!!

Hari Ahad ni raye ke 13.
Nape tak de org ajak aku g open house!!

Aku: Syg! cam bau org masak sup jer kan... Emmm, sedap bau nyer, tak de org nak ajak kita makan open house!!
Hubby: Ye la.... tak kan nak bg kita bau2 jer...
Aku: Jom lah, kita makan kat luar
Hubby: Ok, sumer siap, kita g makan...

Dorang cam dengar2 lak rintihan aku...
Kuar rumah jer, anak aku cakap...mama, org tu ajak g umah die..
Hehehe, best nyer.. murah rezeki kan...
Jiran aku ajak makan....Ape lagi, belasah lah..
Tp aku ni penyegan orgner, kalau g umah org yg aku tak nak berape kan... aku ala malu lah nak makan byk, wlw pun masakan die sedap.. Rase cam nak tambah jer, tapi disbb kan malu, aku tahan jer nafsu makan aku tu...
Sbb tu org tua ckp, kalau malu, lapar lah... Huh!! padan muka aku kan...

Disbb kan perangai aku yg tak senonoh tu, aku ajak hubby aku kuar makan gak!!

Aku: Syg, jom lah kuar makan.
Hubby: Kan kita dah makan...
Aku: U yg kenyang, i tak kenyang lagi..
" disokong pulak oleh anak2 aku.... ah ah...kitaorg pun tak kenyang lagi"
Hubby: Ok lah, jomlah kita g makan... Nak makan kat mane.
Aku: Bab nak makan kat ner ni lah aku paling fail!! Aku tak suke soalan ni... At last, di atas persetujuan sumer orng, kita g makan kat Cosmart!!



Ayin makan ni... tah ape tah name makanan ni, aku pun dah ingat!


Ajoi makan chicken chop!


Ajai makan spegerti...

Aku pun makan spergeti...

Hubby ku minum jer...sbb die dah kenyang.

Aku rase, hubby aku bile nmpk dita sumer makan, mesti die rase lapar balik kan.. tapi disbbkan tadi die ckp die dah kenyang, terpakse lah die minum air jer... ctrl macho lah tu! huh!

Aku tak taulah, hari tu, tah jin ape lah masuk kat badan aku, aku tak reti kenyang langsung. Aku nyer spergetti pun aku belasah, ajaoi punya pun aku makan stgh, ajoi nyer ayam pun aku celok, Ayin yer salad pun aku balu.... Huh, tp aku masih tak kenyang.. Nak kate kan tak bace bismillah, dah bace dah....

Lepas makan tu, aku sggh g beli waffle lak... Makan lagi...

Dah smpai umah, br aku rase perut aku sendad!! Dah lan tak leh nak makan malam tu....

Padan muka aku, siang makan tak ingat, malam tak boleh makan...





5 comments:

Unknown said...

x kan x der kot,
nanti mesti ada jemputan punya kan,
tunggu:)

BigMouth said...

sabor je lah kan wanie...

Puteri Satu said...

alang..sedapnye makan...sejak raya ni tak makan luar pun lagi...harus ni pi makan benda2 ngarut tu seme kan...hiks...

Ceera said...

kaklang memang makan banyak oh..

TEMAN TAPI MESRA said...

mkn byk tp badan tetap malatop!!! cm anak dara ceera oii.. hehehe