Wednesday, October 8, 2008

Hari Raye ke 5

Hari Raya ke 5.

Dah raya ke 5. Cepat betullah kan. Kalau posa tu rase cam lame jer..
Kalu dah raye kelima, makne nyer hari Ahad. Makne nyer, hari dah kene balik kl sbb esok kerje!! Hah!!! malas nyer.....
Rase nak smbg cuti lagi la...........................

Wlw pun hari ni, kitaorg dah nak kene balik umah masing2, tt pergi beraya dulu.
Dah janji pergi umah dak Ju.
So kul 11 pg, kita org gerak ke umah die.

Sampai umah die jer, terus boleh makan. Semalam, dak Ju dah pesan, suruh datang kul 10pg. Tp kita org mane mampu nak g jalan umah orng sebegitu awal kan.. Oppp!! berterus terang lah pulak!!

Berselera tul kitaorng makan. Almaklumlah tak sarap lagi. Dak Ju masak kuehTeow Kung Fu kot! Fuh! Sedap tu. Aku siap mintak resepi dan care masak nyer sekali. Nnt aku cuba masak kat umah. Kalau dah jadi, boleh lah aku masak dan panggil org makan lak!! (huh, cite2 tinggi tul kan)
Lepas raya kat umah Dak Ju, terus jer kite gi umah baba. Kan nyer ape, dah nak balik KL kan, mesti lah jumpa org tua dulu.. (sopan santun kan....mane nak carik.....)

Haa, ni Pak dan Mak mentua aku.
Aku layak ke jadi menantu kesayangan dorang.
Ahh, kire boleh lah eee.
Pak mentua aku panggil aku, menantu yg sentiasa tersenyum...hehehee Best!!!!

Sera ngan Fandi.
Sera ni, anak bongsu dlm family hubby aku.
Fandi ni, hubby die. Cam polis kan muka die... mmg pun!! hahahahaha

Shada ngan anak2! (Shada anak ke 4 dlm family hubby ku)
Shada ni, ibu tunggal.
Barisan belakang dari kiri: Shada, Atok Jantan n Nenek.
Barisan hadapan dari kiri: Amanda, Fatin, Nisha.

Ni pulak keluarga Rais.
Dari kiri: Rais with Yaya, Atok Jantan with Nukman, nenek and Hardz and Nurqamarina!

Atok Atan, bersame cucu2 nyer!!

Ok, dah lepak lame sikit kat umak pak mentua aku, kita pun mintak diri sbb lepas ni nak raya lagi ke umah dak Nor ( sepupu gak)

Smpi umah dak Nor ni dlm kul 2pm.
Die masak kari ayam makan ngan roti...
Sedap2. ( aku ni mmg tak reti kenyang kan... sumer umah pun aku sebat!!)
Aku cume ratah kari ayam dier jer... ( boleh percaye ke?)

Yg best ner g umah dak Nor ni, dier buat kuih yg tak kan jumpa kat umah org lain!
See, kuih topi, kuih bunga teratai.
Aku paling suke kuih bunga tgeratai tu.
Aku habis kan satu balang. Pas tu dak nor gi top up lagi, terpaksa lah aku makan lg.
(sape nak habiskan kalau bukan aku kan....)

Emmm, sedap!!!
Pas tu aku dpt sms dr kakak aku, suruh tgk citer chibi maruko chan kat TV8 kul 3 pm.
So, aku suruh dorang tukar chenal TV8, tapi umah die tak dapat line pulak!!
Ahhh, mane boleh tak tgk citer ni, rugi oooo, so aku pun mintak diri dulu...
Sampai umah jer, terus buka TV and layan.
Citer ni mmg kelakar. Citer katun sebenarnye tp die tukar org betul yg lakun kan...
Budak pempuan tu comel tul kan...
Sape2 yg layan citer ni, mesti setuju ngan aku.


Kita org gerak nak balik KL lebih kurang cam kul 6lah..
Jalan tak lah jem sgt, tp smpi kat seramban jer dah jem.
Br kul 7, dah cam kul 9 mlm!!

Anak2 gue, sumer dah layan mimpi2 indah. ( Indah ke?)

Disbb kan jem, kitaorg singgah raye ke umah VP.
VP hidang kan KFC.
Aku makan seketul je..
Pas tu aku makan nasik nak teman kan VP dan hubby ku makan.(wlw pun tanpa paksaan)
VP masak daging masak kicap, jering +ikan bilis goreng and rojak.
Sedap2! (makan lagi, tak reti kenyang ke ? nntah lah)

Sempat lagi layan nica.
Nica ni, nmpk aku, je, terus senyum smpi ketelinga.
Nak jadi bigmouth junior ke?

Laloque paggil VP. Aku ingat knp? Rupa2 ade kete pink parking depan umah die..
Die suruh VP tgk.
VP suruh snap gmbr, tp gmbr die blur je lah...Boleh lah eee, dari tak aa.

Anak2 aku tgh layan baca komik Sin Chan kot!!
Dorang ni kalau tk dpt tgk karton, layang komik pun jadik...
Dah lewat dah...
kita org pun mintak diri dulu..
Malam tu hujan kan... Malas nyer nak g kerje....

1 comment:

Ceera said...

kaklang memang makan banyak ooo.. mana dia simpan semua makanan ntah..