Monday, March 2, 2009

Aku di Office tp mcm di rumah..

Huru hara aku di office gara2 anak2 ku di rumah...
Kali ni n3 without picture....

Hari Sabtu miggu lepas, aku n hubby keje...
Habis meeting, aku call anak2 aku...

Ajai, dah makan ke?
Belum...
Nape tak makan...Bibik dah masak ke...
Tadi bibik cakap dier nak masak..
Nnt bibik masak, korang makan lah eeee...Okiee... Bye!!
Bye!!

Tak lame pas tu, Ajai call aku balik...
Mama, bibik tipu, dier ckp nak masak, tp bile ajai nak makan, bibik masak nasi jer... mane lauk nyer..
Lah... ye ke, suruh lah bibik masak... tak pe lah Jai, ajai letak tepon, mama call bibik!!

Aku pun call lah bibik...

Bibik dah masak ke belum?
Iya... sy udah manak! Sy masakin ayam mas...
( mase aku tgh ckp ngan bibik, aku dengar anak aku ajai ngan ayin tgh marah bibik nyer, ckp, bibik pembohang lah..bibik pemalas lah.... ) aduh... pening kepala aku!Smpi susah aku nak dengar ape yg bibik ckp!
Smbl tu, bibik menegur anak2 ku, biar sy ngomong same mama kamu dulu... kamu usah bercakap, sy tidak dpat dengat, apa mama yg kamu ngomong kan...
Huru hara di situ!!!! Mm huru hara...
A last aku ckp ngan bibik...
Bibik, ayam mas sesua1 makan kat depan tv jer... tak sesuai makan dgn nasi.. bibik keluar kan ayam, pas tu masak sambal ayam yer....
Iya... sya keluar kan ayam dan masak!!
Huh!!!

Letak tel, terus jer aku call ajai!!
Ajai, knp ckp kasar dgn bibik?
Ajai tak kire, bibik menipu!Bibik pemalas...
Mcm mane pun, tak baik ckp ngan org tua kasar2! Mama tak ajar ajai ngan ayin ckp cam tu.. mama nak cakap ngan ajoi...
Ajoi tak nak ckp ngan mama... mama tak yah lah mama, mama ckp ngan ayin jer...
Okie, bagi mama ckp ngan Ayin..
Ayin, knp ckp kasar ngan bibik?
Ayin, geram...ayin tak suke!!!
Bibik kan ade msk aym mas tu, Ayin makan lah dulu..
Tak nak... Ayin tak suke!!
Huh!! Aku tak tau nak ckp ape....
Dah letak tel, mama nak call abg ajoi!!

Ajoi, knp tak nak ckap ngan mama...
Ajoi tgh marah ni mama...
Knp ko marah...
Sbb Ajai ngan Ayin marah2 kat bibik... pas tu tuduh bibik tak masak, padahal bibik masak!!
Okie Okie... Ajoi nasihatkan adik2 Ajoi, ckp ckp kasar ngan org tua.
Okie..
Td mama ckp ngan bibik suruh masak ayam masak pedas.. tp mama takut bibik tak paham, nnt ajoi gi pesan sekali lagi ngan bibik yer...
Okie...
Bye Ajoi... tgk adik2 yer... nnt kul 2, mama balik!!

Kecoh lah kejap kat office tu... aku rase, mesti budak2 office dengan perbualan aku ngan anak2 aku... ohhh... malu nyer...

2 comments:

.:fifi:. said...

hehehe...cam claru je ble da ad ank..hehe..hm bnyk bsaba la ye..hm mak kte kje so ble kte cti mid sem,kte kne jg adk2 kat umah,urus dorg g skolah,mask,kmas umah,sme la agk pnat gak coz kmas dpan,lam blik bsepah,kmas lam blik,dpan bsepah..rs mcm nk bunoh je adk2..hm tu br adk blom ank ag..lambat ag nk kawen,hhuhu..nyway bsaba la ye..dpt bnyk pahala..

HadSha said...

kak.. cam tu la anak2.. diorang nih kadang2 mungkin tak selesa ade orang lain dalam rumahnye...