Monday, March 2, 2009

Lepak di rumah mak!

Bile aku smpi cheras jer...andak terus ckp...

Andak: Laa... nape alang ke cheras pulak... kan kita nak i umah alang..
Aku: Ye la... karang kite gi same2 lah ke rumah alang... Alang sbnr nyer nak dtg cheras esok, sbb nak hantar bibik.. tp sbb kan korang nak tidur umah alang ari ni, kul brp pulak alang nak hantar bibik!! Tu lah sbb nyer alang kene antar hari ni, esok alang boleh amik bibik lmbat sikit!!
Andak: oohhh... alkisah nyer...

Akak, zack u pun ade kat umah mak...
Yg tak de, keluarga ode/ieda ngan atam jer...

Aku pun citer lah, drama2 yg terjadi kat rumah aku kat dorang..
Terlopong jer dorang dengar....
Smbil dengar citer, akak aku bagi bende ni kat darwish..
Darwish lelah... tu yg kene bg ni, every bbrp hour!

Ayie pulak, sibuk ngan katil baru mak aku...
Mak beli katil baru ke mak!!

Ye lah.... tak kan lah katil anak jer yg baru.. mak pun nak gak katil baru!!
Wah!! Tebal tilam mak ni...sure tak sakit pinggang ni mak!!

Ni pulak, sessi membungkus katil!!!
Katil baru, tapi lapik lame.... hehehehe...
Ape makne nyer ni....
Lu pikir lah sendiri!!! hehehehe

Siap sudah...
Lepas ni, dah nak gerak dah...
Sbnr nyer, jiran sblh rumah mak aku ni org Indonesia...
Dorang wat kenduru kawin kat umah mak aku...
Tu lah sbb mak aku nak tidur umah aku...dier ckp, tak boleh tahan telinge dier.. kalau org indonesia ni wat kenduri kawin, smpi malam pun takhabis lagi... pas tu, seharian dorang pasang lagu kuat2!! tak tahan mak aku!!!
So, untuk menyelamat kan telinga mak kau.... Jom ke rumah aku!!

Hehehehe... aku suko!!!!! selalu2lah...dorang kawin kan..boleh lah mak aku tidur umah aku!!! hehehehehe...

Korang nak tau tak, sepanjang aku sembang2 kat umah ngan mak n adik beradik aku, ajai ngan ayin, langsung tak lintas depan kitaorg....
Ni mesti kes takut kene marah ngan opah nyer!!! hehehehe..
Anak2 aku mmg takut ngan opah nyer... Kalu opah nyer ckp, mesti dorang dengar..
Tu lah pasal, dorang kalau nakal kat rumah, aku mesti ckp, nnt mama bg tau opah...sure dorang ckp... ok lah mama, kita tak buat dah....
aku mengambil kesempatan di situ.........................

2 comments:

Unknown said...

cadar bolat2 ek kak...
cantek la jugak tp mmg nampak lama sbb kaler pun kabur ihiks...

nenekrock said...

xpekan alang guna dulu utk temporary
nnti mak alang melilau mata nk pilih mana satu dulu nk guna cadar bila anknya semua bli nnti haha