Wednesday, March 18, 2009

Kenduri cukur jambul -Cheras-8-3-09

Hiksss... lepas siap wat sarapan tuk anak2 yg tggl umah aku, aku pun ape lagi...berdesup gi cheras...
Aku angkut sekali shada ngan sera sekali...
Aku sgt memahami tau... kalau dorang tggl kat umah aku, tp aku tak de, ape lah makne nyerkan...
So, adalah lebuh baik, dorang ikut aku gi cheras...

Smpi cheras jer... si nica ni seperti biasalah... terus jer tangkap aku..
Nak mintak dokong lah tu...

Aku masuk rumah jer... sumer jerit2 nampak aku...
Zack u: Oiii..kak lang dah smpi..
Atam: Hai kak lang.... lame tak jumpe yer!!
Akak: Oii!! alang dah smpi!!
Andak: Nica...mak yam dah smpi lah...
Zara: Hai kak lang...

Oooohhh... terasa glamour mase tu..
Tp, korang cayer ke ape yg aku citer tu... hehehe

Aku terus jer sibuk... kuar kan pingganlah..siapkan hidang lah..
Huh!! Sgt penat!!
Ye la... biasa nyer kalau kenduri...aku dan zara, adalah org dapur!!

Ni lah buaian yg telah di ubah suai oleh akak!!

Tis is baby Hakim...anak nyer si zakhir/Ieda..
Bile dah lame tak jumpe...dah nampak besar dah si Hakim ni...
So cute!!

Zakhir tgh dukung Hakim tuk cukur jambul..
Kul 11.30pg, cam tu, lepas habis marhaban... terus jer cukur jambul..

Hikss... dah lame benar tak di adakan majlis cukur jambul ni...
Aku dah tak berape nak ingat dah...
Nak gunting rambut ke kening!!! hahahaha..

Ciput adalah org yg ditugaskan tuk pegang dulang...
Ehhh...aku dah kekok..
Ciput lak yg ajar aku...
Opp!! apakah sumer ni... knp aku kekok lak kan....

psssss... iam sori... aku tak pakai baju kurung da... aku org dapur.....

Ayie...terpaksa wat air oren...
TERPAKSA!!!
Sajer jer nak besar kan...
Larikkkkssss!!

Okie... makanan dah siap di hidang...
Sekarang, meh aku tunjuk kan menu kita....

Ayam goreng yg sangat rangup!!!!
grup grup.... eemmm lapar pulak aku !!!

Kari kambing...
Sangat sedap....
Sangat lembut daging nyer..
Tidak berbau!!! Lazat..
Adalah sangat rugi bagi org yg tak sukakan kambing!!

Sayur lemak manis...
Aku tak merasa makan ni...

Ulam2... sangat fresh!!
Opp!! lupe nak snap gmbr sambal belacan..

Ikan masin yg sangat rangup!!
Kalau korang makan, rase cam makan keropok jer uu!!!

Dan last sekali adalah pencuci mulut.... tembikai yg sangat manis rasenyer!!

Tis is keluarga ieda...
Dlm keluarga ieda ni...ieda yg paling cantik!!
Muka dier tak same langsung ngan adik beradik dier yg lain..
Wah..pandai adik aku pilih!! hiksss!!

Tetamu adalah sangat ramai pada hari tu..
Cam wat kenduri kawin lak!!

Dah makan jangan lupa basuh pinggan...
Tis is rizal, sepupu aku!!
Thanks rizal...

Ode ngan ciput, biasa lah..kene basuh pinggan..
Tp yg aku tak berape nak paham...si atam tu, yg duk jaga hubby dier wat pe...
Gi lah wat keje lain kan..
Ciput tu kan nyer nak lari ke mane pun!!!! Lariksssssssssssssssssss!!!

Lepas ciput basuh pinggan, atam ajak ciput gi pagragon sbb nak beli perencah BBQ..
Aku kene tggu dorang dulu..
Lepas, perap daging, baru lah aku balik!!
Nak tgk care2 perap bahan2 BBQ, korang tengok blog ceera eeee... sbb aku tak amik gambar!!

Dlm kul 3.30ptg, aku mintak diri...sbb nak bersiap pulak... kul 6 nak gi kenduri kawin sepupu aku lagi satu..

Pada anda yg nak resepi, BBQ...nantikan lah eee... WAH!!!! hehehe

2 comments:

AiE bAhRi said...

meriahnya...

Qaseh Qasturi said...

wah dah besar baby eida...
semoga jadi anak yg soleh...