Wednesday, March 18, 2009

Hapus ko Nyamuk!!

Hari Jummat lepas, aku balik umah jer...aku tgk, kwsn umah aku cam sibuk jer... Aku tanye lah hubby aku, knp ade org sakit ke? cam ade ambulan jer depan tu...
H: tu bukan nyer ambulan... tp, org nak sumbur racun tuk nyamuk aedes lah...

Smpi turn rumah aku, dah malam dah...........


Nmpak tak senapang dorang yg besar tu...MENAKUTKAN..... nyamuk nyer kecik, senapang nyer, sikit punyer besar beb!!!!


Sumer org kene kuar dari rumah mase proses penyemburan ni... dorang pesan, suruh simpan sumer makanan....


Dia ade dua jenis semburan... 1) utk dalam rmah... 2) tuk luar rumah...

Tp best jugak... rase cam budak sekolah pulak wat latihan BOMBA!!!

2 comments:

Gina said...

tu la Kak Lang
Shah Alam nie mmg pusat pembiakan aedes gamaknya
students kiter ramai jugak yang suspect denggi
so, be careful okay

Zaleha Ismail said...

BM...sampai ke malam ke? Sbb rumah leha di buat siang lagi.... Leha rasa sbb hujan tu kot sbb tu sampai rumah Ira dah malam...hehehehe....

Tasya takut bunyi sampai menyorok dalam kete.... hehehehe