Thursday, March 19, 2009

Pagi di Melaka....

Pagi di Melak... biasalah, aku adalah bangun lambat!!
Kul 10 ke atas, baru lah mata aku buka....

Beginilah suasana kg aku...........
Tersangatlah aman!!

Kalau aku jalan sikit ke depan................... ade lah sebuah sungai...

Hubby aku ckp, sungai ni lah tmpt dier belajar berenang...

Tp skrg tak lagi... sungai ni, air nyer dah hitam...
Tak leh mandi..
Hanye leh tgk jer..
Air nyer pun cetek jer!!

Ade byk bunge ni kat tepi2 sungai ni...
Teringat lak, kecik2 dulu... mase satu family aku kene chicken pop... aku ngan mak aku, gi panjat bukit kat cheras tu, carik bunga ni...
Bukan nyer ape..nak buat air ubat...
Kire mandi ngan air bunge ni, bagi cepat sembuh!!!
Kalau kat KL dah susah nak jumpa bunge ni......

Tu jer lah... pas ni nak gi kedai andak, nak sarap!!!

No comments: