Friday, January 30, 2009

Senang-Lenang!!

Smlm, aku smpi jer umah, aku tgk, bibik tgh smbg keje mengcangkul aku....
Dah tak de rumput dah kat bagn tu...
Tggl tanah jer..
hehehehe... lege aku.. tak yah kau penat2 nak cangkul.

Skrg ni, aku terpaksa pakai bibik.
Dulu, anak2 aku duduk ngan mak aku.. tp skrg ni, aku pertama2 kali nyer duk jauh ngan mak aku... tu lah aku terpaksa pakai bibik!
Sbnr nyer, aku tak brp suke pakai bibik. Aku lebih suke wat sendiri keje2 umah..
Tp, yg best nyer, aku tak yah nak gosok baju lagi, nak lap lantai lah...
Wat mase ni, bibik ni, tersangat lah tak leh duduk diam
Ade jer kerjaan yg nak dibuat nyer..
Korang tgk lah sendiri... sbb dier tak de nak wat ape lagi kat umah, kat luar pun dier cangkul.
Ye lah, kat umah, ape jer dier nak wat, perabut kan nyer ade lagi...

Bibik kat luar wat keje, ajoi ngan ajoi, lepak kat umah, tgk tv.
Ajai ade complain ngan aku..

Ajai: Mama, ade bibik ni, best mmg lah best. Tp ade tak best nyer jgk...
Aku: Nape? Ape yg tak best?
Ajai: Ye la... Ajai nak masak maggie sendiri pun, bibik tak bagi. Dier jer nak masak kan. Ajai kan tau masak sendiri, kan maa...
Aku: hehehe... dier takut ajai tak pandai kot. Tak pe lah, biar lah dier masak kan tuk ajai!!

Ayin lak main game kat atas..

Aku suruh wat homewark, dier ckp dier demam lah pening lah, tp main game, elok sihat jer dier.... huh!!!
Ni mesti iku perangai mak tam dier, ke mak su dier ke, mak andak dier!!! ahahhahah, aku rase ikut perangai pak teh dier lah!!!!!
Larikkkkkkksss!!!!

10 comments:

chUNk said...

alang, bile nk buat kenduri doa selamat masuk umah baru? :-)

adaliciOus said...

bes la tu ade bibik. dh x mkn luar la lps ni.hik3

arnirina said...

pakai bibik mmg la besstttt...

farrah said...

akak,amik bibik skrg brp ribu ek kena byr awal2?

sepet a.k.a zack_u said...

oit...
bibik tu dah merampas tahta ku...
huahuahau!!

viruspadu said...

best la alang ada bibik, andak ni seksa tau

:: p R i n c E s S _ N :: said...

ringan sket da derr bibik kan...

Ceera said...

bukan pangai kaklang ke tu?

Gina said...

baguslah kak lang dah pakai maid..maid saya bulan 3 nie nak balik pulak...nak ambik baru pun dah dekat 7K..NAK TAK NAK TERPAKSA LA

vagg. said...

dah ada bibik oooo..
aaa senangla sket alang kan..
harap sume ok kan kan kan

tuan umah dia baik.. sure bibik pon okey kan :)