Friday, January 2, 2009

Makan Malam Tahun Baru 09...

Kitaorg tak makan tgh hari ari ni... terus jer lompat makan malam...
Ye lah kan, sarapan pun dah lewat tadi...
So, kalau tghari aku masak pun, mesti dorang ckp, dorang kenyang lagi...
Ahhh... lege aku!!!
Aku suko!!!

So, mlm tadi, aku masak ni jer..
Yg simple2 jer...tuk cuti tahun baru ni...
Nak ajak korang join makan pun, dah terlepas kan..
Hehehehe... aku ajer jer...

Kalau ikut kan aku, kalau makan ikan goreng cicah ngan kicap cili api ni dah memadai... tak yah nak masak yg lain2..
Tapi, tak kan lah smpi cam tu kan... dah lah aku masak sekali sekala jer...
So, aku harus top up...

Ape lagi... sambal sotong lah...
Aku kalau masak, mesti ade yg pedas2 ni.... sbb hubby aku suke makan yg pedas2!!

Lagi, telus dada, mmg wajib lah...
Masak, mesti ade telur dada..Hubby aku suke makan ni gak!!

Sayur tak de dlm peti, cume ade timun...
So, boleh lah kan... timun pun sayur gak kan...

Ajai ngan Ayin, tak sabar nak makan dah...

Bace doa dulu yer....

Tak abis2 mama ngn ayin.... nak makan pun, nak gedik2 lagi...

Hubby aku ckp, kalau cam ni...cam ner dier nak diet!!
Dier ckp, azam tahun baru dier nak kurus kan badan...

Hehehe... ye ke syg!! U ade ckp ke...Sile jgn percaye.. aku saje jer wat citer...hehehehe

Sejak kebelakangan ni, aku cam rajin jer nak masak2 kan...
Nape yer...
Agak nyer....... sbb
Setiap kali aku masak... dorang makan habis..
Pas tu, makan tambah2 lagi...
YES!! Aku suke!!
Ni yg beri aku bertambah semangat tuk masak!!!

13 comments:

Erieq said...

anak alang tu asik mkn jer patut la GxMxK kakakaka..,cabutt

ina's said...

sedap nyer ....slllrrrrpppp..tu sambal sotong buat kkecur ayaq liuq jer

Grow2g3th3r said...

wah kak.. ko kalau masak, memang habis licin ek mereka makan..tu namanya ko memang pandai masak.. ada aura jadi chef....

ni yg membuatkan aku teringin nak rasa masakan ko...

Grow2g3th3r said...

wah kak.. ko kalau masak, memang habis licin ek mereka makan..tu namanya ko memang pandai masak.. ada aura jadi chef....

ni yg membuatkan aku teringin nak rasa masakan ko...

yong said...

kak, ikan goreng cicah air asam tu perghhhhh bikin gue laporrrrrrrrrr!!

Qaseh Qasturi said...

setapppnyerr sambal sutun.....
tambah lagi ikan goweng....ermmm

Munirah Abd said...

ohhh sambal sutun...

sodapppp...

muka hubby akak bila buat camtu cam Azlee Senario plak..hehehehe

pak ngah rep said...

k.lang.. nak bg a.lang kurus?? miahahaha.. tinggal harapan.. tp kalo a.lang maintain cumel.. maknanya makan minum nya cukup.. senang hati ngan k.lang.. BTW.. sambal sotong ammat menggiur kan..

[zaza zizzy zuzu] said...

za2 allergic belacan..
so asek mkn ikan goreng cenggitu jeklaa..xpat nk cicah sambal belacan..
tp your entry gave me inspiration utk cicah ikan dgn sambal kicap!!
napa laa xterpk ehhh...

chanaz said...

daym!!
jealous gle tgk ikan gureng tuh..
kebuluq jeh tgk..
huhuhu...
sdap nye........
anta r skit kat nie =p

Cik Ani said...

sambal sotong tu nampak sedap sgt................

mYpRecious said...

B.mouth buley mintak resipi sambal sotong.. dah kecur ayark liur ygk neh.. huhu..

Jard The Great said...

rajinnyer masak!! huhu..

aku nak pandai masak mcm awak.. kan best. hehe


nways... epi new year!!!