Tuesday, January 20, 2009

gotong royong

Meh sini aku nak tunjuk korang cam ner dorang pasamg gril umah aku!!
Mcm yg aku ckp kan.....
Korang tgklah.... cam ner dorang wat keje...

Pernah tak korang tgk org pasang gril camni????
Tak pernah kan....
So, anyway... aku suruh hubby aku ckp nga org tu, betul kan balik!!!

Pasir byk lebih... so, aku nak pakai lah pasir ni...
Adalah project yg aku nak wat ngan pasir ni....hehehe..
So, petang tu, kitaorg mengangkut pasir lah....

Kerete sorong tak ade lah....so kenelah angkut!!!
Hubby aku, biasalah...kene jadi badang!!!

Habislah tangan aku kasar!!! HUHUHUHUH

Nak angkut pasir yg banyak ni....
Penat oooo... dah lame aku tinggal kan keje2 cam ni...
Lagi pun dah tua kan... cepat jer penat nyer...
hehehehe...cam skema jer ayat aku kan...

Tis ia ajak!!! Mamat ni lah yg tolong pasangkan lampu2 and kipas2!
Kan tolong free jer tau... kene bayar upah oooo...
Tak tau nak bayar brp eeeeeee????

Lampu dah pasang, kipas pun dah pasang.....
Wah...so kemas kerje dieer....

Skrg ni aku tunjuk bahagian atas jer lah eeee... sbb bhgn bawah belum siap lagi...
LAntai sumer berkeamuk, penuh ngan kotak2!!

Tapi cam ner pun, posing dulu!!
Ajoi tolong cedok tanah sikit dah penat!! Lepak kat umah!!!
Pas ni balik lah... esok nak keje pulak!! Aduh...bile nak cuti ni.............
Aku ingat raya cina ni dah nak pindah... tp tak tau lah...
Rasenyer ok kot!!!

15 comments:

Miss Moon said...

BM , apa ke hal nya pasang grill cam tew ...tido ke hapa ....terok tol . soh je dia org betul kan balik ....psttt lawo tew grilll misti mahal nihhhhhhhhhh..mau kena 5 6 k neh

lawo la lampu umah BM ...cantek ..

apa nak wat ngan pasir tew ?

Dy said...

Salam perkenalan...


Heheheheh..kita pernah tgk org pasang grill gini....umah mak saya. Tak dibetulnya balik. Makkita pun lantak jer lah.Hehehehe

ai said...

giler org yg pasang camtu!! wei, sonoknya tengok kau pindah umah baru. beso lak tu. aku ni takde rezeki lagi. duduk jelah kat flet ni. anak ramai, selesa duk umah tereskan?? ;P

Syed Mohd. Aiman said...

salam akak, tgk grill akak ni teringat di rumah saya.. ada org salah pasang barang electric termasuk kipas terbalik.. lampu blow n etc..

akak mmg patut suruh mereka pasang betul2..

dia ingat apa??

kita pun ada akal !!

liwaniel said...

laa...macam mana la diorang leh pasal grill terbalik camtu...

dah nak siap la rumah baru BM..tak lama lagi leh pindah masuk la ye

Ceera said...

tantik sudahhhh...

sila suh dia bukak balik grill tu, klau tak biar atam tolong ngamukkan.. huhu...

NIMI♥ Co. said...

eee mmg mengamuk!!!ahahahahha!!

neway can exchange link tak??
i da link u up kat my blog

az1ra said...

apa punyer pesen pasang grill camtu???
cantik la lampu tu...
barang semua mahal kan skrg nih???
banyak yang nak buat tapi tertangguh..kena buat yang penting dulu...

az1ra said...

apa punyer pesen pasang grill camtu???
cantik la lampu tu...
barang semua mahal kan skrg nih???
banyak yang nak buat tapi tertangguh..kena buat yang penting dulu...

cik wanie said...

alang,
wah rajin sungguh anak2 alangkan buat keje,
hehehehe..

nanti bila dah pindah,
buatlah open house,
blh wanie & mama g seranggzzzz

juelee said...

wowwwwww cantet woooo lampu umah akak...
erkkk sape yg bijak sangat pasang grill cenggitu..adehhhhh tensi sy tengok..
tengok je pun dah tensiii

Deqna said...

hai.... wah nak pindah rmh baru yer? mesti seronok kan...camne org tu leh terbalik pasang gril tu? I know nak masuk rmh baru ni memang banyak mende nak kena buat..sbb saya pun dalam proses nak pindah jugak...

Y u Z z 9071 said...

camne leh terbalik pasang grill tu..

aiseh...

huhu cantik rumah

vagg. said...

sonoknye masuk umah baru kan lang..
syok!
tp yg tak syok ialah penattt

Cik Jah said...

tantiknyer rumah alanggg...