Tuesday, November 3, 2009

Persiapan tuk kenduri mak nak gi aji!

Hari Jumaat malam lepas, aku dah gi umah mak dah...
Adalah aku di umumkan akan tidur rumah mak pada malam tu...

Aku mmg jarang tidur rumah aku sejak aku kawin ni...
Aku lebih selesa tidur umah aku sendiri...
Bukan nyer ape, sbb rumah aku adala dekat jer ngan umah mak...

Disbbkan mak nak kenduri kul 11.oo, dah tentu2lah aku kene tidur umah mak aku kan..
Kalu aku tidur umah aku, tak tau lah kul brp pulak aku smpi umah mak kan...

Aku sampi umah mak dlm kul 10.30 mlm...
Aku sampi jer, atam,ode, akak sumer dah ade lah...
Aku smpi jer, tengok atam adalan makan dan makan dan makan dan makan...
Atam ckp ape tau, baby dier nak makan...
Aduh!!! apakah sumer ni....
Layan jer lah.... kalau tak, dah tentu2 aku kene sekeh!!! Dah lah tangan dier cam jallan raya..tak sanggup aku!!! hahahaha

Tgk lah si akim ni pulak...org amik bekas ni nak letak bwg.... dier pulak dok dlm ni...
Mmg kelakar lah ko ni akim...

Tetiba, andak pulak sampai...dier bwk pulak sebiji mangga ni, nak bagi kat atam... tapi atam tak nak pulak...terpaksa lah aku yg makan kan... hehehe, drpd membazirkan....... hehehehe..ayat....

Yg paling kelakar, si darwish ni, dier tak brp rapat ngan aku...
di sbb kan dier berkenan ngan mangga yg aku makan ni...

terus jer, dari jauh....dier ngap sekali ngan aku!!! hahahahahaa

see... aku pulak berebut2 ngan dier...
budak ni...tak leh lah mak lang dier nak makan ngan aman....

lepas tu sessi mengopek udang beramai2..
10kg tu beb....

smpi dah keras jari kitaorg kopek udang ni...tp tak siap2 kan...
mane tak nyer...10kg lah kata kan..
sib baik lah, udang ni besar2, kalau halus....waduh....lagi lah kan....

akhirnyer...siap lah jugak!!!
kupas udang sudah...

kupas bwg sudah...

pas ni nak potong cili kering pulak....
tugas ni sepatutnyer adalah keje si zara...di sbbkan, zara adalah lewat, so, aku potong2lah dulu...
Dlm kul 1.30 pg, cam tu, baru lah zara sampai.

Pas tu, melayan kanan2 yg tak nak tidur...
Akirnyer, dlm kul 3pg, cam tu, baru lah sumer nyer tidur.....

Huh!! Sib baik lah.... kalau tak, tak tau lah....
Esok dah nak bangun....sambung lagi...

No comments: