Monday, November 9, 2009

Jin tu menggangu Sepet lagi!!

Lepas mak/abah gi Haji, dah tentu lah, rumah pak noh bertambah sunyi kan..

Seperti yg di maklumkan, rumah tu kan byk Jin!!
Jin tu pulak mmg nakal... asyik nak nyacau jer...

Gambar hiasan.............................
Heii!!! siapakah yg di belakang tu...

Jin2 di rumah pak noh, tersangat lah suke ngacau si sepet and nica..
Dulu dier suke menyerupai VP..
Tp skrg dah jarang lah...

Hari tu, sepet dtg ke rumah aku...
Ye lah.,,,dier nak gi keje...
Akak akan hantar ke rumah aku dulu, pas tu aku pulak hantar dier gi keje..
Tu kalau dier masuk keje kul 8.30 pg.lah, yg lain2 tu Qery lah yg antoo!!

Sepet citer kat aku...

K.lang, jin tu kacau kiter...
Siang lagi dier dah kalau..
Mase tu ka k.lang, baru jer kul 9 mlm..dier dah mule nak kacau kita.,..
mentang2 lah mak/abah dat de...
bermaharaja pulak dier..

Abis tu, ko wat aper? Kau tak takut ke? Cam ner dier kalau ko?

Mase kita tgh basuh pinggan kan... dier wat suara Hmmmmm (garau) kat telinga kita...
Kita takut sbnr nyer... tp kita marah pun ade..

Abis tu?

Kita marah lah.... kita ckp, jangan lah kacau... aku tgh sibuk lah... hei!! nak basuh pinggan pun susah lah... ngacau jer....
"lebih kurang cam tu lah ayat nyer"

Abis tu?

Die cam marah jer.... pas tu Jin tu cam jerit2!!!

Heii!! takut nyer... ko tak takut ker...

Takut lah.... pas tu, jin tu mcm bengang jer kot... terus dier main lari2 kat atas rumah... gedegang gedegung rumah kat atas...padahal, mase tu kita sorang jer kat umah... Abg uteh kat atas, jage kedai, abg pulak tak balik lagi...

Heiii... berani nyer ko na... Ko tidur jer lah rumah alang...jgn lah tidur kat umah mak tu!!

Ape lagi, bile uteh balik jer...kita terus marah uteh sbb balik lmbt, tinggal kan adik dier sensorang jer kat umah...

Heiiiii... berani nyer ko na...

Soalan
Kalau korang, berani tak????? Aku, harus pengsan di situ!!

29 comments:

MNFNF said...

eee...betul ke BM ? serius ke ?
jin apa erk ? your parents tau tak benda ni? tapi kenapa tak halau keluar terus ?

Hariq-Sha said...

eeeeeiiiii....seramnye!!!!

tak suke!! kalo ain lah...mau meroyan...dh terkucil2 nanges kot...uwwwww~

umah nenek ain pon byk jin...tapi baek2 tak kaco..jaga rumah jer..huhuhuhu.. *seb baek*

NIMI said...

kalau aini da lari da..
beraninya dia

mYpRecious said...

biar benar neh...

beraninye sepet tuh.. kalo kite kan harus tergigil2 dah..

viruspadu said...

eeee

ni yang andak bengang ni

andak rasa macam ... ... ...

ups nanti kita stori2 lah

jangan biarkan hidup andak di selubungi misteriiiiiiiiiii

ai said...

isk! giler la wei! brani gak si sepet tu ye? isk...

kupu-kupu_cinta said...

kak lang.. kalo noma.. noma x berani lorh... huhuh. kalo dah cm tu ade je lari ke lua uma g uma sesape. x pun ajak kwn teman.. huhuhu..

♥Hernee Nazir♥ said...

eee tkutnye..biar btul ni kak..

Munirah Abd said...

saya xkan tegur dan terus pengsan..xpun sblm pengsan nangis..

pearl'E.J said...

uihhhhhh.... beraninya.... kalau ej mau lari keluar... huhuuu...

fana said...

hadoiii bior beno ni kak...gle hebat si sepet...fuyoooo siap bleh sound2 kt jin tuh...
kalau saye mau buat2 mati jer kalau kne kaco..

*dh lama bace blog BM, tp ni br hegeh2 nk komen..hahah~

lily lotus said...

erk..seramnya baca..

laloque said...

Nak tau cerita tak... nie abgdak penah cite kat andak jer nie...

Hari tu masa balik rumah mak, abgdak mandikan nisa waktu senja. Masa tu mak lom beli mesin basuh baru lg. Mesin basuh lama kan dok sebelah kiri pintu masa tu kan... masa abgdak tengah mandikan nisa, nisa masa tu tgh nyangkung kan... pastu abgdak toleh la kat mesin basuh sbb nak capai tuala kan... sebelah mesin basuh tu ade pompuan rambut panjang tutup muka sedang nyangkung... berderau darah abgdak masa tu... tapi wat cool jer. lap nisa cepat2, terus bawak kuar...

xtau la nampak jin rumah tu suka sangat kacau Nisa... sian dia... kecik lagi dah kena kacau

fuadnis said...

eh..cite betul ke ni??or cite rekaan sj nk saspen??serammnyee....

misz benida said...

seram2..tpi cik sepet cm dh biase je..slalu ke jin tu mnyemak dlm umh??huuu.

::NaS:: said...

gilo la sepet...berani amat...gambar BM letak tu gmbar ape tu?tak berani nak tgk lama2,trus scroll ke bawah.

eh baca komen en. Laloque seram gile?nak pengsannnnnn

yong ibu chem said...

mak aih, giler serammmm!

paling seram, tu bila tgk gmbor vp tu..siapa tu kat belakangnya??????? cerita lah kak..

MNFNF said...

mana BM ni ..jawablah persoanalan kita org ni..nak tau sangat ni..yg mcm en laloque cite tu..nisa tak nmpk ke..? biasa kan budak bawah 10thn leh nmpk sume tu kan...??

BigMouth said...

Sori eeee..uols!!! lmbt jawap soalan korang....
alang, tersibuk pulak... mcm2 hal terjadi smlm... nnt alang citer kat korang sumer..

Kat umah mak alang mmg byk jin..
Kat bilik air jer, ade 7 ekor..
Tp yg baik lah... tu yg org tu ckp lah..

Jin tu mmg suke kacau zack u...
dier minat ngan sepet..
ade sekor dulu dah buang...
yg di buang tu, nakal sikit, dier nak kawin ngan sepet...
sbb tu lah kene buang...

jin2 kat umah tu mmg suke menyakat...
ceera pun, dier ade kalau gak..
Tp tak leh gak buang sumer..sbb, jin ni, ade yg baik..

Jin2 ni pun mmg suke kacau nica...
nica kalau nmpk, sure dier nangis gile2...
tu..dier lalu..... dier lalu...nica ckp...

kalau nak citer panjang lah beb...
Tp, kat umah tu mmg ade jin...

Qumairah said...

Hmm sebenarnya memang kita leh nampak benda2 ni..ada yang cuma leh dengar. Mcm saya, saya sejak duduk asrama waktu diploma, saya sakit. Lepas tuh hijab di buka sedikit (tat wat my ustaz said), so kadang2 kalau gie mane2 me leh lihat benda2 nih antara kita..depa nih memang suka menyakat ( ayat lembut) tapi depa takut dgn kita sebenarnya. Dulu2..hidup saya terseksa gak asyik ternampak2..lemah jantung, but dah lame jadik terbiaser..buat tak tahu jeklah.Yg penting..jgn lupa Allah dan selalu mengaji..sebab ustaz saya cakap kalau kita diganggu depa nih maknanya depa suka atau berkenan kat kita wallahualam.

Qery said...

Dun wory..ABANG QERY kan ade..hehe!

Miss Moon said...

hhaha tak pa jgn wisau yer sepet nanti Jin Qery tolong jaga kan sepet

wah kowang manyak brani ek ........mmg benda2 cam ni ada ..

BigMouth said...

Qery, besar hajat ko eeee...

Hi Moon, tu lah pasal kan...hehehehe

Miss Moon said...

kang jin pompuan plak berkenan kat qery yg handsome cam na plakkkkkkkkkkkkkk haaaaaaaaaa

hai perang besar la CPZ ngan para para jin sekalian

mYpRecious said...

ala seramnye k.lang.. haisyoo ade pulak jin tu nak kawen ngn sepet.. kehe keh.. agknye kat umah pak noh ni ramai anak dara cantek2 itu yg jin berkenan nak bertenggek kat situ tu.. hikkss..

eh gamba vp kt atas tu, sape ek kat belkang tu? mcm seram pulak tgk. jin ke org tu?

k.lang sile jawab keh.. =)

BigMouth said...

tu aku lah..... huhuhu,
muke ku telah di hitam kan oleh ceera.....
ceera hitam kan muke ku ngan arang.. mase kenduri kawin dier dulu!!! hahaha

Seram kan, gmbr tu....

::NaS:: said...

laaa tu gmbar BM ke?hahahaaa bikin gempakk jeeee...

hahaha...

nak gelak lagi.

hahahaaaa...

gelak sampai esok

mYpRecious said...

keh keh keh..
dah serupe jin dah kak lang dlm gambo tu.. wat saspen jew..

ahakss..
lawak je kak lang neh..

-eLyNhere- said...

ishh.... tak sanggupnye klu nampak2 nih... sy salu kene ngan bunian jek.. tp baik2 je la..

rasenye dorg suke anak2 pak noh ni cun2.. bekampung kat situ trus..
haihh.. menakutkannn..