Thursday, June 18, 2009

Nak h/phone baru???? Kempis aku!!

Handpone ajai tak leh pakai...
Tak leh nak on pun...
Dah lame dah...
Tp, aku wat derkkkkk jer...
Ajai ade gak hin hin aku...yg h/phone der dah tak leh pakai...

Tp...tiba juga mase nyer tuk wat pelaburan tuk anak bujang aku!

Bapak aku yg syor kan kedai ni...
So, aku gi ngan Zicq....
Sbb Zicq kenal ngan tokei kedai ni..
So, dpt lah harga murah sikit!! hehehehehe

Pilih lah ajai..
Aku harap dorang pilih lah yg secondhand nyer phone...
Bile aku tanye.... pilih lah...korang nak yg mane satu...
Dorang jwp... tak tau lah mama, nak yg mane satu...
Mate si ajai dok, aim yg phone baru...

Aku tanye lagi...cepat lah... nak yg mane????
Sekali, ajai tunjuk yg baru tu...

Tuuuu mama, yg warne biru tu...

Lah tu barulah...
Adoi...... korang ni...
Hubby aku ckp... korang pakai h/p abah lah... biar abah yg beli phone baru...

Dorang wat muke seposen..

Aku lak ckp, ok, korang amik phone mama eeee...

Pun wat muke seposen...

At last, tanye tokei tu...
Yg biru tu brp?

Ok lah.... ambil lah.....

So, aku terbeli 2 h/phone ni.....


Yg ni, hp ajai.....
Yg ni lak hp ajoi...
Ajoi pilih yg boleh tolak2 ke depan..............

Huiiiiiiiiiiiiiiii...bebudak skrg ni, sgt untung kan..............

Menakut kan....... ni baru kanak2....

Balik rumah jer...dorang terus tunjuk kat ayin.... nak eksen lah... Ape lagi, ayin terus ckp.............. Mama!!!!!!!!!!!!!!!! ayin nyer mane????????

Aduh...mmg menggerunkan kan!!!!!!!!!!!!! Aku terus ckp ngan ayin.... abg ajoi dah darjah 5 baru dpt h/phone.. Ajoi F1, baru dpt phone... so ayin pilih, nak darjah 5 ke F1 dapat phone????

Terus ayin ckp....ok lah...darjah 5 eeee....

hehehehe....sib baik uolssssss!!!!

Tp.... kempis lagi lah mak/pak korang!!!!!!

9 comments:

NenekPenne said...

budak2 zaman siber memang cenggitu....
time kita budak2 dulu..apa yang ada eh?

Ceera said...

nasib baik alang pandai jawab, hahahaha..

raezar said...

aku dulu umur da dekat 23 br dapat hp tau...

Luth Textile said...

kaya... hhuuhhu

mannira said...

org dulu umur 29 rsnya..br dpt pakai hp... punyala tercabar, bila naik lrt, tgk budak2 sekolah pakai (confirm dia org anak org kaya2)... uissshhh.. tapi ms tu memang tak ramai yg pakai...tak mcm sekrg...

jyss said...

hahha bijak sungguh mama dia at least ada masa lagik heheh

B..alang said...

Sy yg 29 thn ni pon x der org nak belikan hu.. hu.. hu..

Syaz (MamaFarish) said...

wahhh..kecik2 lagi dh pakai hp...

Zaleha Ismail said...

Ira... suka gaya Ira melayan anak2...!!!!