Wednesday, October 14, 2009

Nak tau cam ner nak wat BBQ sos?

Dulu ramai yg tanye aku cam ner nak wat sos BBQ kan...

Baru skrg ni jer aku dapat wat...

Tu pun sbb on 3-10-09 yg lepas... aku wat BBQ kat umah aku!!

Sbnr nyer aku malas gak nak wat...tp di sbb kan adik hubby aku yg dari Kuantan tu nak dtg umah, jd aku wat lah makan sikit2!!

Menu2nyer adalah.....

Harus ade daging/ayam/wat everlah yg korang sukekan...

Madu/sos
Lee Kum Kee sos Tiram ( halal yer)
Yg ni penting yer....

Ok, mule2 basuhlah ape yg patut eeee...

Pas tu, campak lah sumer bahan2 ni...


BBQ sos!!

Sos


Campak lak madu...

Pas tu, serbuk lada hitam..............

Perahan limau... jgn masuk biji yer...nnt pahit pulak..dah tak sedap!!


yg ni pulak aku mesin halia/bwg/bwg putih/jintan putih....
Kalau tak nak masuk pun boleh gak....
Tp kalau campur lagi sedap ooooo!!!

Lepas tu...gaul sumer bagi rate..... ok perap lah seharian....
Skrg ni aku perap kul 8.00 pg... tp nak wat BBQ nyer kul 8 mlm nnt...
mase tu mesti sumer ramuan dah masuk dlm daging ni.... Emmm mesti sedap kan...
Huh penat aku....pagi2 dah kelang-kabut kat dapur!!!
ok, aku dah gi mandi....
Ade ke patut, sedara dtg rumah aku kene gi keje pulak!!! Mangkuk tandas betul lah... mase ni lah dorang nak wat stock check!!
Patut ke??? Huh!!!
Nnt kan acara bakar2 pulak eeee!! hehehehe..............

4 comments:

lily lotus said...

hohoho! leh try gaklah pasnih

ummu_hanis said...

bestnyeeeee.

mannira said...

yang..boleh bg kuantiti tak...kalau sekilo dgg..byk mana nak buh madu tu..ok...karang ada yg pgl BM plak suh buat BBQ untuk rumah ai...

eynda said...

Thanks for the recipe :-)