Tuesday, October 27, 2009

Baby Sitter!! Tak jadi hal lah!!

Hari Sabtu lepas...aku tak keje... Cuti!! Best!! Aku mmg suke cuti... Ala2 rilek jer dok kat umah ngan anak2!
Malam hari Jumaat tu, zara call aku, tanye aku keje tak hari sabtu...
Di sbb kan aku tak keje...dier pun hantar lah anak2 dier ke rumah aku...
Sbb dier keje hari sabtu...
Aku mmg tak de hal..............
Hantar lah... bukan nyer susah jage anak dier... anak2 dier dah besar2 sumer nyer...senang jer nak jaga...

Kebetulan, hari sabtu tu aku bangun awal...
Aku dah tak leh nak tidur dah...
Kul 7 pg, mata aku dah segar bugar!!! Tak tau knp??? Knp eee???
Aku bangun tidur, terus jer jurus pokok bunge...
Tak lame pas tu...zara pun smpi!!
Dier hantar anak2 dier yg comel tu..pas tu gi keje...

Nak bagi makan ape dorang ni eeee...
Ok, kita masak roti canai eeee...

Skrg ni aku tak susah dah.... anak2 dara ni mmg rajin tolong aku ke dapur...
Korang tengok lah sendiri...
Aku halang pun tak gune... dah mmg dorang minat nak tolong aku masak...
Aku tgk2 kan jer lah...

Mase ni, ayin masak roti canai...merah pulak tolong aku kacau sambal goreng...
Risau aku!!! Karang kene pulak kuali panas tu kat muke ko merah....
Sambil masak dorang ni, sambil menari2!! Tak leh bla lah korang ni...
Tapi nak wat cam ner kan...factor ketuunan!!!

Anak dara masak kat dapur, org bujang pulak layan facebook!!
Ajoi ngan ajai ade facebook.... asyik tgk facebook dorang jer.... menci oooo!!

Happy ooo...ramai pembantu...
Kalau cam ni hari2!!! Hai...senang nyer dlm hati!!!

Ok!! Roti canai siap!!!!!

Sambal goreng siap!!!!
Kalau masak sendiri roti canai kat umah...mmg makan ngan sambal goreng...
Tak delah aku nak masak kari bagai!!
Makan ngan sambal lagi layan.................

Ape lagi...... makan lah....
Ayin ngan merah makan ngan susu/gule.... dorang ni tak makan pedas...
Lantak korang lah...janji makan kan...........

Fui Yoooo!! ramai nyer anak2 hubby aku kan.... tak cukup meje cam ni...kene beli yg lagi besar ni....

Dlm kul 1 ptg cam tu...mama dorang balik....
Terkejut dier tgk anak dier...

Terkejut beb!!
Aku pun terkejut gak!!!
Haaaaa!!! dadif jadi hantu putih!!
Dorang main hantu2 rupe2 nyer!!!

Habis muke dier putih2!!!

Hantu berehat sebentar!!! Penat jadi hantu!!

Hantu nyorok kat belakang kusi pulak!!!
Aku ngan zara gelak terbahak2 tgk gelagat si dadif ni...

yg lelaki main hantu2!! yg pempuan dua org ni pulak main makcik2!!!
Main masak2 lah...ape lagi kan....

Merah ni wat lah muke cam ner pun ttp comel!!!

Dlm kul 3 ptg, zara dah nak balik.... kasut sekolah tak basuh lagi kata nyer....
Kitaorg pun, lepas zara balik, terus gerak gi umah mak!!!

3 comments:

♥ladykiki♥ said...

wahhhhh..syok nye akak bwkorg tulong.^_^

canai cheese satuuu!!! :P

Ceera said...

ishhhhhhhhh, dadif2.. ada je benda ngarut yang dua nak buat...

pearl'E.J said...

hehehehhehe.. part yg 'faktor keturunan' tu yg tak tahan nak tergelak... :D