Thursday, October 22, 2009

Kenduri di musim raye

Citer pasal kenduri kawin di musim raya... teringat pulak aku zaman aku kawin dulu... Dulu aku kawin pun dlm masa raye gak!!

Pas tu, amk aku ckp kan....

Sumpah, mak tak wat kenduri kawin mase musim raye!!!
Susah!!, tak cukup mase... kelang kabut... dan macam lagi lah!!!
hehehehe...

Tak silap aku, hari sabtu lepas adalah hari ke dua last raye kan...
Hubby ku dpt jemputan dari customer dier... nak kawin...
So, nak tak nak... pergi jugak lah...
Lagi pun, hubby aku ckp... die pasang 11 khemah..
Mesti besar kenduri kawin umah dier ni...
Harus pergi...
Nak gak tengok!

Smpi jer...mmg, sepanjang jalan...sepanjang tu jugak lah khemah nyer...
Giler panjang beb!!

Sib baik skrg ni, ade buffet!! kalau di buat cam zaman aku kawin dulu... hidang pakai dulang... Huh!! demamlah org yg jadi tukang hidang tu...
Pengantin sihat jer... org tukang hidang yg demam!!

Aku ingat lagi mase VirusPadu kawin dulu...mak aku, beria2 tak wat buffet!! Nak wat stail hidang gak!!
Tak boleh tahan beb!! Bebudak remaja skrg kan jer bebudak remaja dulu2...
Bedudak remaja sekarang ni,lebih byk tgk awek dari nolong hidang...

Nak tak nak..mmg ahli keluarga ngan jiran2 terdekat jer lah yg bersusah payah hidang...
Selesai jer maslis kawin VP tu... aku rase, mcm nak tanggal lah kaki aku ni...
Demam aku lepas tu....
Tp VP tak demam pun....hahahaha...

Ok lah...aku dah lari dari tajuk pulak...dah melalut pulak...

Sampi jer kitaorg makan..
Tak lame pas tu, pengantin pun sampai..

Tema warne adalah purple!!!


mase ni, pengantin baru sampai...
Dorang nak gi ke pelamin .....
Aku curik2 amik gambar!!

Pelamin dorang mmg cantik!!
Purple and putih....

Tantik kan...............
Mmg cantik!!!
Simple jer...tak lah berserabut kan....
Sape2 yg masih bujang, dan nnt2 kalau nak kawin tu, boleh tiru pelamin ni...


ole2 dari tuan rumah tuk org dewasa...

ole2 tuk kanak2!! biasalah..dlm nyer gule2 lah!!!

Kek pengantin pun cantik gak!!
3 tingkat lagi uols!!


Yg istimewanyer, kenduri kawin dier, ade ade sedia kan org wat air cendol..
Ini mmg best..
Lagi pun, aku mmg suke giler makan cendol!!

Apa lagi!!!!!!!!!!

pekene cendol dulu lah sebelum balik!!

Lepas makan cendol, balik rumah dulu, salin baju, pas tu nak gi umah mak!!

No comments: