Thursday, August 5, 2010

Melaka- Buah Cempedak!!

Sepatutnyer pada waktu ni, aku sepatutnyer sedang berkumpul beramai2 kat umah mak aku.. sbb atam wat makan2 kat umah dier kat bukit cheras...

But NO!!! aku di Melaka!! Hahahahahaha... sumer sbb aku terlupe..
Tapi tak pe, Melaka pun best, cheras pun best!!

pagi aku gedik2 ke blkg umah nak amik buah cempedak!!

Ajoi dengan tak rela nyer kene tolong jokok cempedak..
Biaslah, budak mude skrg, mane suke wat bende2 cam ni..
Tp, mane boleh ikutkan dorang kan.. kene paksa dorang jugak, kalau tak nnt dah tua pun tak kenal pokok!!
pokok lalang nnt dorang ingat daun pandan...

Hubby aku adalah sifu kpd ajoi...

Ayin budak yg wat kecoh... bising suara dier jer ..

Ni adalah cempedak yg nak di bawa balik ke cheras..
Bukan ni jer.. tp byk lagi.. 2 plastik besar!!!
Dlm perjalanan, mesti mabuk cempedak wei....

No comments: