Thursday, August 12, 2010

Mak datang Umah ku!!

Hari Sabtu lepas... Dlm kul 10 pg cam tu..mak aku call...

Ira, ko kat mane??
Kat umah
Ko buat ape hari ni..
Hari ni rumah belakang ira ade wat kenduri.. tu jer.. tak de kemane.. knp mak?
Ko boleh amik mak tak kat umah... mak nak pergi umah ko..
Boleh.... tp lepas amik Ajai balik sekolah..
Ajai balik kul brp?
Petang... nnt ira amik mak eeee....

Lepas amik ajai, aku terus jer amik mak kat umah...

hehehehe... hari tu mak jemah lap lantai rumah dier kan, mak aku pulak tanam pokok kat umah aku....

Rupe2nyt mak aku nak tanam pokok mangga epal ni kat umah aku...
Mak ckp Laloque yg bagi benih ni...tp mak tak de tmpt nak taman...
Jadi kat umah aku lah pokok ni harus di tanam...

see.. semangat betul mak aku....
Ajai menolong opah nyer... happy betul dier opah dier dtg...


Mase mak aku tanam pokok ni... atam call aku...
Ckp nak dtg umah aku...
Dtg lah... tp aku tak mention yg mak ade kat umah...
Nak suprise kat dier...



Pas tu mak gembur2kan tanah kat pokok kelapa yg mak tanam dulu....

Ade lagi pokok yg mak bawak dari cheras ke rumah aku..
Tggu.. aku beli pasu lagi...
Lagi cantik lah pokok ni...

4 comments:

Miss Moon said...

wah misti sonok je kan bila mak dtg umah . Rajin la mak k lang bawak pokok semer ....

ha cepat borong passu ...harus berseri laman k lang nanti ...nnih dah nak raya

Cik Wanie said...

wah,
nanti bila dah tumbuh dan dah berbuah,
mesti bestkan,
hihihi:)

Ceera said...

rumah atam pun boleh tanam hape?

BigMouth said...

Hi Miss Moon...
Yes..harap2 cam tu lah..
Takut pokok tu mati jer...huhuhuhu

Hi Wanie..
Doa2kan lah eeee...

Atam...
Rumah ko tu tinggi sangat!!
Sakit kaki mak lah... hahaha