Tuesday, August 17, 2010

Berbuka di rumah MAK!!! BEST!!!

Berbuke Puasa kat umah mak...mmg lah di tggu2 kan uols...
Bukan aku jer... tp anak2 aku pun same...
Tak sabar dorang nak tggu hari sabtu dan ahad..
Boleh buke posa kat umah opah...

Jadi hari sabtu n Ahad, aku adalh berbuke posa kt umah mah!!

N3 ni tuk hari Ahad..
Hari sabtu nyer tak amik... sbb ramai sangat!! Pas tu tertinggal pulak hp.

Hari Ahad, tak ramai yg buke umah mak.
Andak dan zarah gi shopping kat nilai... Ahh korang sungguh kejam tak ajak alang...
Akak pulak buka kat umah mertua.
Atam kat SB

Jadi tinggal lah, my family, zack u, ode family

Hmmmm...
Ikan parang masak asam pedas yg terbaik!!
Sedap giler uols.....
Masih terase2 lagi!!

Kerabu...
Kerabu ni z-u pandai buat... Aku tak reti.. Kene belajar...

Sambal tumis ikan bilis + petai.
Disbb kan mak aku tau, cucu2 nyer ( anak aku) nak datang...
Mak masak lagi..
Padahal, mak aku dah muak nak masak ni...hehehe
Thanks mak...
Tp, smbal ni, kalau mak masak yg palinggggggggg sedapppppp!!!

Ayam percik...
Ayin suke giler makan ayam percik...
So beli jer kat PR.

Sayur kacang buncis..
Aku yg masak.. tak berseri sbb tak de warne merah kan..
Nak wat cam ner... cili merah habis lah pulak!!


Ulam....

Mertabak!! Ode beli...

Kuih miuh... beli gak!!

Bubur lambuk...
Bubur lambuk, biasanyer kene beratur kat masjid baru dapat kan..
Tp disbbkan, pakcik Noh ni terover glamour, ade org amik kan tuk dier dan hantar depan kedai lagi uols....
Huh!! Hebat lah pakcik Noh ni... Boleh i kenal..... hahahaha...PANG!!!
Makan dengan mak nyer kuah asam pedas...peeeehhhhhh...berebut2 uolssss!
Skrg ni bab air pulak!!
Air ni sangatlah penting yer...
Ape2 pun nak minum air..
Tekak kering beb!!
Soya ni hubby aku beli.....
siap beli 3 bungkus besar punyer..
Sekali, ramai yg beli air...
Ode beli air buah2an..
Best!!

Ayie lak wat air rozel..
Ayie wat sendiri tau...
Sedap.. rase dier masam2 manis...
Bapak ku pulak beli air tebu lagi..
Amik ko... Minum lah puas2!!!

Tengah tggu azan jer ni.....

ni aku yg punyer.....
Sumer yg di atas... habis.... langsai!!!
Yg tinggal hanyelah....
PINGGAN MANGKUK UNTUK DI CUCI!!!!!!!!!
Bhgn ni...sumer lari ooooo...
Tinggal lah aku yg kene basuh...huhuhuhuhuh
Make nyer aku basuh pinggan... zack u sapu lantai!!!

No comments: