Tuesday, August 10, 2010

Berjimba ==> Tak de part 1 or 2 or 3

Ye ye, aku tau lah...aku lambat!!
Aku mmg selalu lambat....
Ye lah kan... aku kan ade byk keje nak buat.... membasuhlah..menoreh getahlah..mengcangkul lah... amik air kat perigilah.... sile amikjer alasan aku ni... sape buk ckp, aku belasah.. aku adalah seorang kakak yg garang... ggggrrrrrr!!!

Korang dah dengar citer dr adik2 kan... Haaa.. meh sini, aku pulak nak citer!!

Janji kul 8 daru umah mak kan...
Si Jemah dah tentulah lmbt kan... (bukan salah dier tp salah hubby byer yer... dier tak pernah salah..... hahhahahaha)

Tengkok aku dah panjang dah korang...
Tengkok aku dah kire same standard ngan Elastic girls...

Aku bukan nyer ape kan...
Aku mmg tak bagi tau anak2 yg aku nak berjimba!!
Bukan aku tak nak bg tau, tp si Ayin tu, kalau tau... for sure dier buat muke dier..
Tak sanggup aku nak tengok muke dier...

Aku punyer lah berdoa... harap sangat ayin jgn bangun sblm aku pergi..

Mule2 zara smpi..
Zara smpi jer... aku terus jer bg sign...jgn ckp kuat2.. takut ayin bangun!!
Jadi aku dan zara hanye sembang kat luar rumah...
Ketawa pun kene ctrl2...
Huh!! satu perkara yg sangat susah tuk aku...
Dan, akhirnyer.. dorang sumer smpi dlm kul 9.30
Aku mmg dah park kete aku siap2 kat luar rumah..
Pas tu terus bg sign kat dorang yg lain gak, jgn ckp kuat2!!
Korang paham2jer lah... kite kalau berckp., mmg tak pernah nak pelan kan..

Akak tanye, nak makan kat mane..

Akak: Ira, kat mane nak makan..
Aku: Alah... Akak lah .. ira ikut jer..
Akak: Ehh.. ni kan kwsn ko.. ko lah yg pilih nak makan kat mane..
Aku: Alamak!! Suatu perkara yg mengeri kan.. Aku tengok akak, mcm garang jer.. aku lagi ngeri..
Terus jer... ok2!! Jom x 2!!

Aku pun terus bwk dorang makan kat Restoran Maisha!!
Restoran ni, biasa2 jer...
Ingat nak bwk tmpt yg ade aircond, tp kita sumer adalah terlampau kaya.. jd restoran ni adalah yg paliiiiggggg sesuai...


Muke org kaye terlebih!! Terutama yg pakai topi tu..
Topi tu malal tu.... tak mampu korang nak beli!! hahahaha


Mase tgh order makan ni, aku pulak sibuk call anak aku kat umah...
Ye lah nak kejut kan dorang bangun tidur..
Tadi aku risau dorang bangun, skrg aku takut dorang tak bangun pulak!!
Mase makan mmg kecoh...
Kalau dah ramai kan... Restoran ni, BAPAK AKU YG PUNYER!! tiba2 di situ!!

Lepas makan, jom kite gerak!!
Ikut montot kete akak lah....

Kete aku: zara, jemah dan aku
Keta akak: atam,zack u,ieda dan akak.

Dlm perjalanan, kitaorg mmg tergelak jer..
Kalau zara dlm kete, dgn dier buat lawak... mmg yg numbor satu..
Citer pasal isi minyak lah pun boleh kuar2 air mate!!!

Mesti boring kan dlm kete akak!! hahahah..tetibe!!

Nak ingatkan tmpt letak kete, harus tangkap gmbr..
Tetibe jer si Jemah ni mesti nak ade ooo...
Kalau tak de dier, tak berseri ke gmbr?????? huh!!!!

Padehal, ade jer kad kat pintu lif tu... tp nak amik gmbr gak!!!

Kalau dah ramai mmg tak ingat diri kan... Ingat diri tu mcm bujang dan sweet 17 jer...
Nak masuk lif amik gmbar...

Dah kuar lif amik gambar..
Oiiii!! Cantik sangat ke korang tu...mane2 pun nak amik gambar???
Yeee... kami mmg cantik......hahahaa...larikkkkkssssss!!!!

Jalan2 ternampak kedai ni...
Ingat kan nak pakai 2 pcs...
Tp kulit perut yg dah kuar anak tige ni, dah agak mengecut dah byk pulak corak2 ala2 musim kemarau... jadi lupekan sajer yer...

Patung ni tiru corak baru aku pulak... Hei..tak baju lain ke ko nak pakai!!! Dush x 3!!

Ingat kan bukan musim cuti, tak ramai lah org kan... tp, korang tengok..mmg ramai!!
Org arab paling ramai..
Byk betul lah duit org arab ni...
Nak jer aku culik anak dorang....hahahahahaa...sile jgn percaye yer...

Ok, lepas dah bayar sumer nyer....
Sorang RM 60.00
Tp mase bayar sorang RM 7o.00
Kalau tak ic, kene RM 80.00 tul 3 parks.

Yehhh... dah dapat jam....
Jam caler biru ni tuk 3 parks lah...

Smpi sini jer yg aku ade gmbr...
Yg selebihnyer sumer kat kamera Jemah...

Main kapal adelah yg paling BEST!! Boleh jerit sekuat hati smpi tercampak hati korang, pas tu..ko kutip ballik....pas tu lupe nak letak kat mane balik...

Dah habis main tu... ape lagi, kuar lah... kate nak karok kan...


Ok, BERTUKAR!!!!
kalau dah bertukar tu, maknenyer...berambus lah kan...
OK, mase ko nak pilih jam ni... pun kecoh ooo... aku jer yg baik!! hahahaha

Akak: Hitam puth
Aku: Putih
Jemah: Tali yg warne pink
Zara: Jernih/Hitam
Ieda: Pink tp bersize kecik lah jam yer... Kalau korang nak tau, Jemah dah Ieda lahir tahun 1980. Jadi warne kesukaan pun same ooo...
Zack u: Oren
Atam: Merah.

Maseaku tunjuk gmbr tangan ni, ayin tanyer aku...

Mama, sape pilih jam yg warne pink!!
Mak Andak..
Eeee... Tangan Mak Andak yg paling hitam..
Ye ke.... mane?
Yg ni...
Ni Mak Ude lah...
Tadi mama ckp, mak andak warne pink....
Ye lah... tp mak ude pun... Ooooo..Ayin ckp mak ude hitam eeee...
Mama....
Mama bg tau mak ude yer..
Terus cubit aku.... mama jgn bagi tau M.Uda.....
Aku terus buat muke jahat!! hahahaha..suke!!!

Lepas tu terus nak gi karok..
Mak oiii..jauh giler lah pun.....
Badan mmg dah penat ooo...
Nak kene jalan jauh pulak tu...
Tp atam mmg hebat... dier ingat jer..jln mane nak dituju...
Kalau aku, mmg dah sesat!!


Mase nak carik tmpt karok tu..mmg tak bermaya..
Tp, bile enter jer bilik karok... tenaga datang balik ooo..
Anak2 pak Noh sumer dah tak ingat diri dah...
Summer dah terase cam artis dah mase ni...

Zara, montot ke atas dan ke bawah...terus menyapa satu gelas yg dipenuhi air coke..
Ai Yahhhh.... Air sudah tumpah....
Paling kelakar nak lap pakai tisu...
Mane lah boleh kan..

Leng Chai... Air sudah tumpah..
Tak pe2.. sy tong u lap kan..
Sori aaa..Leng cai.. tu perempuan yg tmpah kan...hahahaha
Tak pa...
Tp, aku tahu,mesti leng cai tu menympah jer dlm hati dier... hahaha

Bau jer leng cai tu lap lantai...
Punyer lah nak nyanyi lagu rock... Akak punyer lah semangat...tersenget2 badan dier...smpai terjatuh lah pulak....
Aduh lah.... lawak betul lah...
Sib baik tak jatuh lagi satu gelas... Kalau tak, sure black listed terus muke kitaorg, tak boleh karok lagi kat sini... hahahaha..

Mase karok ni, Atam asyik tengok Jam.... Nak balik dah...
Ye lah... baru first time berpisah ngan keisha...
Mesti lah rindu kan...
lagi punm Mak mertua dier nyer Birthday pulak tu...
Jadi..kita pun balik lah...

Dlm perjalanan balik tu... Andak ckp... alaaaa... tak cukup mase lah.. Kalau ade mase ni, mesti nak shopping dulu sblm balik...

Terus andak set kan time.. Korang sumer, start dr hari ni, kumpul duit.. Lg 3 bulan, kita dtg sini...shopping pulak!!!

Haduiihhh.... Pempuan..biasalah kan... Korang tggu jeh lg 3 bulan yer....

Tp mmg happening Percutian Berjimba kali ni...
I want to say ...THANK YOU ANDAK and ALL MY SISTERS!!!!! U MAKE MY LIFE VERY COLOURFULL!!!!.. Fuh.. betul ke...ayat org putih aku ni... Boleh lah... Janji paham eeeee...

1 comment:

Ceera said...

kenapa 3 bulan
lepas raya kang kita jimba la balik, hehe