Monday, July 5, 2010

Rendang

Kalau hari minggu baru lah boleh masak rendang kan...
Aku ni jarang masak rendang daging.. bukan nyer ape...
Daging ni, kalau salang potong.. makne nyer..tercabutlah gigi korang....
Ape lagi nak selamat, rendang ayam lah yg paling selamat!!

Tp, tak tau lah...mood mane tah datang tetibe, aku termasak rendang daging..
Belasah jer lah nak potong cam ner..
Aku tawakal jer....

Baru start masak...ajoi dah turun...
Ajoi :Maa... ma masak rendang ke?
Aku: Yer... ma masak rendang daging.. lambat sikit masak tau...

baru lepas 10 minit cam tu...

Ajoi tanyer lagi..
Ma.. dah masak ke...

Hmm dorang ni.... rendang daging kan lmbt masak... sabar lah...

Dah masak... ape lagi dorang pun makan lah...
Korang tau ape dorang cakap...

HHmmmm.. terase cam kat umah opah ooo...
Sedap betul lah ma...
Jgn habis kan tau...esok kita org nak makan lagi!!

p/s: mesti dorang rindu kat masakan opah nyer... ye lah dari kecik opah nyer yg masak kan..

3 comments:

atie said...

nak mintak resepi rendang kak BM bleh??....hehehe

atie said...

nak mintak resepi rendang kak BM bleh??....hehehe

Cik Wanie said...

Sedapnyer rendang,
wanie kalau nak mkn rendang nie,
kena tunggu rayalah jawabnya,
hurm...