Tuesday, July 13, 2010

Jom Gunting Rambut!!

Lawak pun ade...geram pun ade...
Kalau korang nak tau...
Si Ajai ni mmg nak gunting rambut dari minggu lepas lagi...
Jadi kita org ckp ngan dier... hari sabtu atau ahad, kite gi lah gunting rambut..

Hari sabtu, LUPE!!
Hari Ahad pun Luuuuupeeee gak!!! Mak Oiii!!

Kat kul 1pg cam tu, aku dengar ajai cam nangis....
Pas tu aku dengar suara ajoi tengah pujuk ajai..
Pas tu...ok!!
Aku ingat dah sattle!!

Tak lame pas tu, aku dengar ajai nangis lagi...
Ajai adalah mcm kucing, menggeleser kat aku...

mama... (merengek...)
Nape?
Ajai lupe gunting rambut...
Tu lah.... siang2 asyik main jer...sampi lupe sumer nyer...
abis tu knp ajai nangis..
Ajoi gunting rambut ajai tp tak elok!!
Tengok.. Ok jer...
Ajai tau ajoi tak tau gunting rambut, knp suruh abg...
Lepas tu nak complain ajoi pulak..
esok kita gi gunting rambut jer..
Dah... pergi tidur...
esok nak gunting rambut kul brp mama...
lepas mama balik keje eee..
dah pergi tidur, esok kan sekolah....

esok, dlm kul 6ptg aku bwk dier gi gunting...

mamat ni bukan rakyat m'sia kot sbb dier tak tau ckp bahasa...
dier gunting sikit nyer teliti...
Punyer lah lame..
Aku tggu, dlm 20 minit cam tu, baru siap..
bayar rm 5 jer ok!!

Lepas guntin, teringin pulak nak makan ais krim..
Huh!! harap2 ayin ngan ajoi tak bace n3 ni... kalau tak sure dorang cemburu sbb aku belanje ajai jer......


No comments: