Friday, July 30, 2010

Kalau tak Touching tak puas ooo!!

Lawak!!! Anak aku sudah dewasa rupe nyer...
Korang ...sbnr nyer ajoi tak bagi aku tulis..
Tp, biasalah kan.. kalau org tak bagi tu lah kite rase mcm nak sangat nak tulis kan..
Korang jgn bg tau ajoi eeeee...

Ni gmbr hiasan...
Mase ni tengah makan kat Rejab!!!
Abah dier suruh picit tangan...

Malu2 kucing pulak ajoi nak picit abah nyer..
Pas tu dier tak leh wat ape2.. berserah jer lah..
Dan mama nyer pulak gatal tangan amik gmbr dier...


sumer di atas alah selingan..
Tak de kene mengena ngan tajuk sebenar yer...

Ni cak citer pasal touching ni...
Hari tu, aku balik keje..
Aku suruh ayin masak kan roti canai sbb nak makan ngan kari ayam yg aku masak pagi tadi.
Ayin pun masak lah tuk aku..
Aku dgn bangga nyer makan lah kat depan dorang..
Ajoi tengok aku makan, terus dier pun order ngan ayin jugak!!

Ayin, Ajoi pun nak roti canai jugak!!
Ok OK, ayin masak kan...

Masa ayin masak kan ajoi punyer, aku rase cam tak cukup pulak sekeping tau korang..
Siap jer ajoi punyer..aku terus amik jer yg ajoi punyer...dan suruh ayin masak lain tuk ajoi!!

Ajoi pun ape lagi...membebel lah dier..

Ajoi: Mama, tu ajoi punyer lah...
Mama: Ko tggu lah... ayin masak yg lain
A: Mama kan dah makan.. bagi lah ajoi makan dulu..
M: Alah... mama kalau dah benti, nnt susah nak makan balik lah.. Ko tggu jer lah..ape salah nyer kan..
A: Mama ni.. Ok lain kali kalau ajoi masak... mama dapt last ok..
M: OOoo.. ko ni..mcm tu ko ckp ngan mama eee... selame ni mama masak tuk ko, mama tak ckp mcm tu pun..
A: Alah mama ni, tu pun nak touching..
M: Mesti lah..

Aku tak puas hati...
Aku tanye lagi ajoi..

Ajoi ape yg nnt ko nak masak tu??
Ko punye nnt tu, bile pulak mama nak rase masakan ko tu..

pas tu ajoi cam merajuk..

Aku pun ckp lah... Alah ajoi ni, mama tanye pun nak touching oooo!!

pas tu ajoi jwp ape tau..

Mama, hidup ni mesti lah touching... kalau tak touching, tak puas ma... (smbil tersenyum)

Aku ape lagi...terkejut aku!!
Terus aku jerit kat hubby aku..

Syg..... ajoi dah besar yang...............
U nak tau tak dier ckp ape!!!!

Ajoi terus kejar aku, ckp jgn bagi tau abah dier..

hhahahahaha..bg aku mmg lawak!!! Smpi hari ni, kalau aku gurau ngan anak2 aku..mesti aku pakai ayat ajoi... " kalau tak touching, tak puas"

2 comments:

Cik Wanie said...

hihihihi,
kelakar ok si ajoi tue,

kalau x touching,
x puas...
lain tue maksudnya,
huhuhu

kukuchimachikumi said...

saya x phm pn ape yg lwknye..bley tlg trngkn