Wednesday, April 15, 2009

Lepas masak, masak!!! Huh!!!!

Ini adalah rutin harian aku yg terkini!!
Dulu, mase kat cheras, anak2 aku tggal ngan mak aku!! So, pasak makan dorang sumer, mak aku yg uruskan!! Aku, tak pernah pening kepala nak pikir, nak masak ape!!
Bile balik rumah, aku just amik anak2 aku dan , kitaorg adalah makan di luar!!
Mmg sangat 2 jarang aku masak kat rumah!!
Kalau beras yg 5kg tu... nak habiskan pun, tak tau lah............ smpi dah berkutu..pin tak habis2!!

Tp, skrg dah lain!! Semenjak aku tggl di Shah Alam, segalanyer berubah...
Aku, adalah masak, setiap hari!!
Huh!! Aku skrg adelah suri rumah hebat!!! Hahahah...hebat ke???

Pagi2 jer, aku dah bangun.... lepas teman ajai tggu bas sekolah...aku akan ke dapur dan masak!!!

Bile balik dari keje, aku akan masak tuk family for dinner....

So, pagi smlm, aku dah tak tau nak masak ape!!
Aku dah tak de idea dah....
At last, aku masak kari ayam jer lah....

Kari ayam adalah sudah siap!!!

Biasanyer, aku akan hidang kan, sumer masakan aku kat sini...
Tp, di sbb kan, aku dah lewat!!! so, tak ade ape yg terhidang di meja...

Anak2, sila amik nasik sendiri yer kat dlm periuk ni...
Pinggan lak, kat sini yer...
Dan lauk dlm kuali!!

Korang sumer makan yer sblm gi sekolah!!!

Aku adalah sgt penat, tp aku adalah sangat puas buat sumer ni tuk family ku!!

Wlw pun penat, janji hati aku senang!!!!

Korang.... esok nak masak ape eeee.... bagi lah idea!!! Please!!!

6 comments:

Unknown said...

waa bgusnye...

kari ayamm..
cedap la... mam ngn roti..

adey manis said...

masak la cken cop kak.. =p

Unknown said...

baru2 jer rasa penat, dah lama nanti kan bila dah biasa dan jadi rutin, alah kacang je tu

Mrs.R @ Emi said...

masak ayam masak merah+sayur campo.
dh la..

yayayuyee said...

betul kate sifu saye akak shibam tu...kalu kak bigmouth nk jadual masak2 silela ke blog sifu saye itu..hehe

Ceera said...

hebatnye kaklangggggggg

atam pun kagum nie..

resepi kari satu.. hahaha