Thursday, April 23, 2009

Hari Minggu ke Pasar Tani???

Mggu lepas, hari Ahad aku gi Pasar Tani... Hiks... cam kelakar jer bunyi nyer kan... Tp, ini lah kenyataan nyer!! Kat Shah Alam ni, aku tak tau lah kat mane ade pasar malam...
Selama aku tiggnal kat sini...tak pernah sekali pun aku gi pasar malam sbb tak tau kat mane??
Korang tau ke??

Aku bukan nyer ape...aku nak cari jering... Anak aku dah merengek nak makan jering.
Member aku, Rita ckp, kat Pasar Tani mungkin ade jering kot!! Sbb tu lah, aku gagah kan jugelah... bangun awal, walaupun hari ahad!!!semata2 nak carik jering.

First time aku gi pasar tani... Hiks!! punye lah ramai org!!
Huh!! Terkezut aku menengoknyer!!
Aku rase cam nak balik pun ade...
Aku mmg tak suke pergi tmpt yg org nyer begitu ramai... Sesak nafas aku!!
Kat pasar tani ni...rupe2nye, mcm2 ade lah!! cam astro lak!!

Aku ckp, kite terus ke tmpt org yg jual sayur2.. Tak mau singgah tmpt baju ke ape!!!
Tak larat aku... besar wei!!! Lengoh kaki aku beb!!
Lagi pun, hari panas terik...
Aku yg jarang2 berpeluh ni pun, menitik gak lah peluh aku hari tu..

Tujuan aku nak beli jering.. Tapi jering tua tak de!!! yg ade cume jering mude!!
Aku tak nak jering mude....
At last... aku tak beli jering, tp beli petai dan tulang!!
Dah tak larat nak jalan dah..
Perut pun dah lapar beb!!
Kat sini pun punye lah ramai org jual sarapan..
Keliru aku nak makan ape beb!!
Akhirnyer, makan nasi lemak juge...
Dah kenyang... ape lagii... balik lah...
Aku kene cepat balik... nak tengok citer korea...wlw pun ulangan!! heheheheh..

Korang tau tak kat mane ade jual jering tua...kat area shah alam...
Sape2 tau, sile bg info eeeee....

5 comments:

kami said...

Hello Kak,
Saya silent reader.. cuba cari kat kat Giant seksyen 18.. selalu petang ade org niaga jual sayur2 kg..
daaa... selamat mencari

jiejah said...

pasar mlm paling dekat kat sek 25 kot..
hari jumaat ..
selamat mencari jering kehkehkeh

mica@tetty said...

pasar malam + pasar basah

hari jumaat-seksyen 25
hari isnin-seksyen 18
hari selasa -sekyen 17
hari rabu -seksyen 24

hari sabtu pasar tani-sekyen 17
hari ahad -sekyen 13..

selamat membeli...

si G.E.D.I.K.S said...

hari selase & jumaat - seksyen 6 (pasar basah & pasar malam)
pasar pagi hari2 ada kat seksyen 6 dekat dengan mahkamah tinggi shah alam tu :)

azzahhusna said...

pasar mlm kat sek.7 dekat area2 flat tu pon ada rasanya. hari rabu. tak pon pegi klang je kak. pasar besar segala jenis benda ada..rambang mata