Thursday, September 18, 2008

Kain oh Kain!!!!

Aku bgn awal ari ni, sbb nak masak sahur for my family.
Al- maklmlah, dah lama tak sahur ngan family...
Tapi gmbr makan sahur aku tak amik, sbb aku takut dorang tak mood plk nak makan bila aku snap gmbr dorang...
Tapi, satu hari nnt, pasti, aku snap gak gmbr dorang.
Mane tak nyer, anak2 and hubby aku, kalau sahur, sumer tak bukak mata....
Hanya bukak mulut dan ngap ngap ngap..... kelakar....

Lepas sahur jer, anak2 aku pun smbg mimpi dorang balik.... Ohhhh, syahdu nyer...


Ayin, tak smpt masuk bilik, kat sofa, lending, terus tidur... tak sempat2!!!

Sessi melipat 3 bakul kain, slps pulang dr Singapore.....

Banyak giler kan.... Kalau tak lipat baju2 nir, susah.... anak2 aku tak pandai nak carik baju dorang . Nanti, mesti dorang menjerit panggil mama die.

Anak2: Mama!!!! mane baju kita....

Mama: Cariklah dlm bakul tu,.

Anak: Tak de pun................ terus nangis!!!!

Mama: Tertekan......

Anyway, thanks to my Hubby, yg rajin basuh kain.... I lv u!!!

Di sbb kan tu lah...... Tabahlah Ira, kuat kan iman mu.... Jgn sekali2 mengambil kesempatan nak baring2 atas tilam tu... nnt terlena pulak...

Horey!!! Dah siap!!! Tahniah IRA!!!! awak sangat HEBAT!!!


Baju yg nak dipulangkan pade Atam. Tam.... thanks very much!! Lain kalai, ko belilah baju yg saiz M, senang alang nak pinjam. Baju saiz S ko tu, kan nyer alang tak muat, tapi, alang kan sopan dari ko... Tinggi, nilai kesopanan alang.... hehehehehe
Ingat tau tam, size M...


Ahhhh!!! mata gue ngantuk, tp kene gosok baju pulak....Alangkah baiknyer, ade org gosok kan sumer baju2 ni... Bolehlah aku tangkap lentok....
Cemburu 0000000, aku tgk, dorang sumer dapat smbg tidur...
Huhuhuhu.... nak tidur gak....................

Setengah jam, hanya dapat gosok banyak ni jer...... Tgk jam dah dekat kul 6.30...
Ahh!!! Time to stop!! kene sidai kain lak....kalau tak, nnt lmbt lak anak2 aku g sek.
Lihat muka aku yg bengang!!! Hei, nak sidai baju pulak.... Bila nak rehat ni.....
Penat OOOOOOO..... Aku tgh download kesabaran aku nihhhhhh...

Huh, aku mesti cepat!!!! Nak kejar mase ni.... Nak Mandi....

Jalan yg aku lalu ari2 nak antar anak2 g sek. Kalau, siape yg suka layan lap, silekan le..., tp sendiri kene ingatlah.... Aku tak jamin....
Andak, nak lap tak? Alang dengar, ko bawak laju, 2 kali ganda ari tu.....

Ajoi, fuh, nk posing pandang luar nampak.... Ctrl hensem lah tu.
Ajai pun samer gak...
Tak yah lah korang susah2, kalau bapak korang dah hensem, dah tentu, korang pun hensem gak!!
Silalah berterima kasih kat mama korang yg membuat pilihan yg tepat!!!
Ayin, mama tgk muka ko dah cam mak su kecik2 dulu jer... Jgn gedik cam mak su dah lah... Tp skrg pun, tokoh kegedikan tu pun dah nampak dah....
Perangai gedik2 ni, mmg die ikut perangai mak sedara nyer... tp yg pastinyer bukan mama nyer... hehehe, boleh percaya tak?????

Lepas antar anak2 g sek, ade lg sorang anak cine yg aku nak antar ke sek. Tengoklah tu, pantang ade mase terluang sikit, pasti tangkap lentok!!
Oklah, gue pun nak tangkap lentok gak, sib baik hubby aku yg drive....

5 comments:

pRincESs_N said...

mcm pnat..tp ttp nmpk akak enjoy...msti ur family syg akak sgtt2...

nice 2 meet u...

Anonymous said...

akk,kt umh sy ni de bj x berlipat,
mintk tlg lh?
akk kn rajin..hehehehe

viruspadu said...

andak adalah seorang pemandu yang sgt berhamah wahai kaklang kussss

mana la reti nak lap2 kona baring ni

andak bawak kete 40km/j nyahhhhhh

menyumpah sape ikut vontot muhahahaha

padannnnnnnnnnn

Ceera said...

puiiiiiiii...

menyampah gile statement pilihan yang tepat tu, takleh blah..

nak muntahhhhhhhhhhhhhh.. tapi kang batal lak pose...

huhu..

BigMouth said...

nice to meet u too princess

Ah ko ne nemo, nak lipat kain umah alang pun dah bertimpun. Tolong jgn tambah!!!

Ye ke andak, hari tu, ko langgar lampu merah sbb tak sempat brek!!

Atam, betul ape....