Tuesday, December 1, 2009

akak ajak main air...Kemensah Wtrfall

Hari Sabtu lepas, aku adalah cuti tp hubby ku keje...
Anak2 aku adalah bosan duduk kat umah...,
Dorang ni, asal duk kat umah jer bosan....
Aku ni, baru jer rase nak lepak2 kat umah..dorang dah bosan...

Smlm, ms kat umah mak, abg ngah(hubby akak ku) ckp nak bwk anak2 nyer main air dekat ngan zoo negara... pas tu, aku ckp ngan abg ngah nak ikut...

Tu lah, pagi2 tu abg ngan call aku...ckp, tggu aku kat ngan zoo negara...
Ade ke patut, aku dier suruh drive pergi ke zoo negara sensorang...
Aku ni kan bute jalan...

Aku ckp ngan abg ngah...tak per lah...alin kali jer lah...
Nnt ira bwk anak ira gi main air kat stadium jer lah...
Mungkin abg ngah kecian kot ngan ayat power aku..
Kebetulan, akak pun keje hari tu...
Abg ngah suruh akak bwk aku ngan anak2 aku ...
Bile aku citer ngan anak2 aku...happy giler lah dorang..
Perut lapar pun terus jadi kenyang.... hahaha

Kul 12.45 ptg cam tu, akak smpi umah aku...
siap2 sumer..terus jer gerak!!
Hubby ku adalah tidak ikut...
Nnt petang, dier akan amik aku kat sane...

Time kasih akak, sbb sanggup bersusahpayah amik i dan anak2 i tuk bersuke ria tuk main air!!

Ms dlm perjalanan ke sane tu...
Ape lg, anak2 aku, baik punyer...dorang kutuk mama nyer..
Dorang ckp, mama ni, tak jalan lah..
Nak pergi kedai dekat pun boleh sesatlah..
Huh!! dorang ni, tak reti nak cover mama dorang langsung nlah...

Korang tau ke, kat mane taman reaksi tu??
Dier kat belakang zoo negara...

jauh kedlm gak lah...
Tak tau lah pulak aku, kat blkg zoo negare ni, ade perumahan lagi...


korang nmpk ade tmpt org memancing tu...belok kiri.... pas tu smpi!!

tu....nmpak tak, chalet nyer...
dah rase cam sejuk tu...sikit lg smpi lah tu....

2 comments:

nur nina said...

waaa. dah lama x gi main air. asyik duk bilik air tu je laaa

Kaseh NazLieza said...

ALREADY CLICK UR NUFFNANG ON 4.50PM 1 DEC 2009