Tuesday, May 5, 2009

Slmt tinggal KePaNAsaN!!!!

Seperti yg korang tau kan....skrg ni kan musim panas!!!
Mak oiii!!! Kalau panas tu..... rase cam nak 2 pcs jer kan kat umah...
Tp, mane boleh kan... nnt anak2 tgk lak kan.... hiks!!!
Kalau org lelaki tak pe lah kan... dorang boleh buka2 di khalayak ramai kan!!! hahahaha
Di sbb kan tu lah....
Tak leh tahan beb!!!
Dulu, mase aku duk kat Bukit Permai tu.... kawasan nyer sejuk jer..
Wlw pun hari panas... tp, bile smpi umah jer...nyaman nyer... sejuk jer...
Tak yah sibuk2 nak pasang aircond!!
Tp skrg ni lain... kat sini, cuaca sgt panas!! Bahang semacam jer...

So, korang nmpk tak peralatan ni...
Apakah sbbnyer...bende2 ni sumer ade di sini!!!
Sbb... nak pasang aircond lah....................

Tu dia.... permasangan sedang dlm pemprocessan....(betul ke ejaan nyer? ahhh..balun lah eee)


Ta da................ baru siap satu!!!
Makanik tu smpi dlm kul 10 pg...smpi kul 7 ptg baru siap beb!!
Punye ah lame kan..
Mane tak nyer... mule2 die wat sorang jer...
Dah petang tu, baru member dier dtg tolong!!
Kalau wat sorang, mmg lah lambat kan..
Aku bukan nyer nak pasang 1 jer...tp 4 beb!!
Huh!! Jenuh lah nan membayar bil lektrik beb!!

Lepas org tu siap pasang... ape lagi!!
Jom kemas rumah..
Korang paham2 jer lah..
Dah tentu2 rumah aku berabuk bagai kan...
Sib baik anak2 aku ni...semangat nak tolong kemas dorang sangat tinggi!!
Mane tak nyer... dah dapat aircond sorang satu kan... harus lah tolong mak bapak kan!!
Kalau tak, harus aku tak bagi pasang aircond!!
Hahahaha..aku menggunakan kuasa "Mama" aku lah kan....mase ni lahpun kan............

See, ajai, sangat rajin tolong lap dinding!!!

Ayin ngan ajoi lak, tolong lap sliding door!!


Nica..hiks...lap lantai..
Thanks nisa!!

Dorang sumer kemas rumah..
Aku lak, harus lah memasak kan..
Nnt dorang dah penat2 tu, mesti lapar kan...

Ok... lepas penat kite makan rendang ayam eeee!!!!

Selesa tul lah..makan dlm suasana yg tak panas lagi....hiks!!!
Alhamdulillah!!!

4 comments:

PuteriSatu said...

waaa...syoknye kak lang....leh lepak2 dengan amankan... 4 ketol tu... best....tapi tuhla ekon ni bil letrik la tinggi sikitkan...

KV said...

sama ah. Rumah kv pun baru pasang ekon kt family hall. Nyamannn

Y u Z z 9071 said...

rendang ayam...

sedap makan dengan nasi panas ni

shah said...

rumah baru..aircond baru..