Monday, April 16, 2012

Hubby nak makan ala2 Korea + western!!

Hari rabu lepas kan, hari cuti!!!
Aku kuarkan daging... ingatkan nak masak rendang! Tp hubby ckp.. dirr nak makan yg lain sikit!!!
Mentang2lah skrg ni.. asyik nengok cite korea jer.. jd hubby nak makan daging yg bakar atas tempat pembakar, pas tu terus makan panas2.. mcm org korea!!! bile makan jer.. dorang mesti ckp, wahhhh!! cair di dlm mulut!!! heheheheh.. gediks dimane2!!

Aku mane lah reti nak masak ala2 korea ni!!! Jd, layan kan jugak lah...
Aku mereneh lah daging yg sepatutnyer nak masak rendang ni...
Daging dah siap... hanye tunggu di bakar sajer...



Ayin adalah menolong aku di dapur.....
Ayin sedang kupas kulit kentang yg nak di buat mashed potatoes...

di sebab kan aku tak de alat yg ape panggil eee..
Yg nak bakar daging, tp alat tu boleh letak atas meje makan... ape eee?? tak tau lah namenyer..
Jd, daging tu di gorengjer kat dalam kuali...
Hubby adelah menolong menggorengkannyer daging..
Ajoi pulak adlah menolongkannyer menggoreng kentang goreng!!!
Ayin pulak tengah lenyek kentang dengan jayanyer!!


Daging yg sudahsiap di goreng!!!
Yummy2!! mmg meletop!!!
Kalau korang nak tau, mase tgh goreng pun dah kene ratah smpi tak boleh nak benti!!!


Coslow...
Ni pun best!!!

mashed potatoes ... buatan ayin!! Mmg best!!!


Salad... wajib ade.. kate nak ikut korealah konon!!


kentang goreng yg di goreng oleh ajoi!!



tu dia...... sumer dah di hidang di atas meja...
ape lg, makan!!!

Ayin tak sabar lg nak makan..
Sambil makan, ckp "Maaaa.. sedapnyer!!!"


cara memakannyer ialah...
amik salad, pas tu, letak kan daging di tengah2 salad,
pas tu.. makan..
Pas tu cakap... eeemmmm.. cair di dalam mulut!!! hahahahahah


Mmg puas hati lah makan hari tu!!

see... my hubby is sooo happy...
chopstick, baru beli jer tu... nak yg baru jgk... wlw pun dah berlambok kat umah!!!


Ajoi yg makan dan makan dan makan dan makan dan makan dan makan!!!

Dan akhir sekali, meja adalah di kemas oleh ajai!!! heheheheheheheh...

Korang... terliur tak??

Eikk!!! ingat kan dah habis!! Tuan punyer blog nak sibuk jugak kat sini!!!!
hahahahahahah....

1 comment:

fifieynasrye said...

Kak Lang...bagi lah resepi untuk daging tu...hmmm mesti sedap....