Tuesday, September 6, 2011

Kebaran di Pagi raye

Gmbr di ambil selepas kejadian.
Kebakaran di umah Ngah Jidah..
Pagi Raye pertama dlm kul 6.45pg..

Sile betul kan citer ni, kalau ade yg tersilap.

Citer ni ade dengar dari org kg, sbb mase kejadian aku adalah masih di Shah Alam.
Angah Reza call hubby dlm petang cam tu bg tau umah ngah jidah terbakar.
Ngah Jidah ni, mak sedara hubby aku.
Rumah nyer, depan rumah shada jer..
Jadi mase kejadian, tu.. dorang sumer menyaksikan lah kebakaran tu..


Habis..Rentung.
Kejadian adalah di sbb kan litar pintas.

Pagi raye tu.. sumer org gi ke kubur..
Jd, tak deorg kat umah..

Sera ckp..dier dengar bunye ambulan..
dier ingat, mat rempit exsiden..
tp bunyi ambulan tu semakin dekat pas tu benti..
Bunyi lg satu kete ambulan.. dah dekat bunyinyer.. benti..
Apehal eeee...

Angah reza ckp, dier dengar, bunye org ckp.. rumah terbakar...
Dier pun terjaga dari tidur..
tengok kat cermin tingkap.. mcm ade cahaya api..
Bukak tingkat.. rumah depan terbakar..
Ape lg, Angah reza..jerit lah, cakap, umah ngah jidah terbakar..
Ape lagi.. sumer org yg tengah tidur, lintang pukang bangun..
Org yg pertama terjun tangga, adalah Fandi..
Terus jer.. melompat, nak beri bantuan..

Shada bangun.. tergamam kat depan tingkap..
Terkejut..
Pagi raya, rumah terbakar!!




Motor yg tak dpt di selamatkan...
Dorang ckp nak selamatkan motor.. tp tengok seat motor dah berasap..
Jd..tak berani, takut motor meletop!!

tinggal tangga...
Wlwbagaimanapun, Syukur sbb semua org selamat.
Hanye rumah yg terbakar.
Harap Ngah Jidah dan family sabar dgn dugaanNya.

2 comments:

B..alang said...

Sedihkan .. rumah ni antara tempat yg selalu saya bermain. Lawan attack tembak mercun roket dari rumah saya ke rumah Ngah Jidah..kira fight dgn anak lelaki dia .. Azman Calong .. ada yg masuk dlm rumah.. menjerit ngah jidah h masa tu .. terus saya tukar port ke rumah dato Bek saya lak.. mlm esok main balek tembak roket rumah ngah jidah..haha.. bebudak kira nak enjoy jer ..

B..alang said...

Satu lg yg saya sedih .. ekceli sy semangat nak wat entry ni .. tp BM dah rembat gambar2 ni dr HP saya .. huhuhu.. nampaknya setahun lg lah baru update ..