Tuesday, September 6, 2011

Hari Raye Pertama

Hari raye Pertama..
Cepat jer dah raye kan uols!!
Rase baru jer puasa.. tak sempat nak kurus..eh.. dah nak raye...

Oppps!! Tergedik sudah..
Ayin ckp, gmbr aku gedik..
Aku ckp, kalau tak gedik tu.. bukan lah mama name nyer...
hehehehehe..

Seperti biasa.. raye pertama, pagi adalah di cheras.
Aku smpi paling lewat.
Kul 12 cam tu baru smpi...
Kesian dorang tggu aku..
Sorry kpd sumer adik beradik ku...
tahun depan, alang lmbt lagi eeee...

Mak ngan Abah..
Happy sbb mak dan abah sihat..
Mak nyer baju raye adalah sgt cantik!! I like..
Baju mak di beli oleh akak.
Abah pun ade baju baru... aku tak ingat, spe yg beli..
Abah ckp baju muat, seluar tak muat pulak..
terpaksalah abah pakai jubah putih...
Anyway.. abah tetap berseri2 di pagi hari raye!!

See uols... penuh sudah...
Ini baru keluarga aku...
Kalau wat kemduri..tak payah ajal org luar pun dah penuh!!
Raye kali ni best, sbb sumer adik beradik aku ade..
Sempurna, sumer nyer ade...

Lepas salam2 bagai...
Nilah mase yg di tggu2 oleh anak2..
KIRE DUIT RAYE!!!
wei wei.. ko nyer duit berape wei!!!
hehehehehe...
Anak2 duit byk.. mak/pak nyer..kempis.....lalalala

Nak pendek kan n3..
Lepas raye umah cik mah dan cik nah..
kalau kat ceras, 2 rumah ni jer kita raye..
Dah reye dua rumah ni, kira legalah.. pas ni leh wat acara bebas..

Biasanyer, lepas raye 2 rumah ni, aku akan bergegas nak balik ke Melaka pulak..
rutin setiap tahun adalah same.
Pagi raye ceras..petang, berdesup.. ke Melaka...


Ok, dah smpi Melaka.... hahahah
rumah pertama raye, haruslah rumah baba.


Ajoi/Ayin/Ajai.. di rumah atok atan..
Dah besar2 dah anak2 aku..
Dorang ni kalau raye umah atok atan nyer.. sgtlah sopan..
Keluar suara pun susah...
Duduk pun sopan..
hahahaha.. tak leh blah...
Tmbh2 kalau dengar syarahan dari atok nyer.. sumer nyer senyum sopan...

Ajoi pun dah tinggi drpd abahnyer...

Gmbr yg di ambil oleh bibik..
Gmbr ni yg terbaik lah..
Yg lain, sumer nyer gegar..
Jadilah.. dr tak de kan...
thanks bibik!!
Hubby aku adalah sebijik muke baba....

Lepas raye umah baba...
terus ke umah dak ara,
pas tu rumah busu aton
pas tu rumah ngah.. tp ngan tak de umah..
Terus gi umah andak
pas tu umah ibik
pas tu umah acik karim
pas tu umah dak kadok..
pas tu barulah balik umah Rashada..
Smpai umah dah pagi pun.. rase dlm kul 1 pg..
Penat rasenyer..
Tp adaleh sangat puas.

1 comment:

atty's said...

selamat hari raya alang..